AUTOMOCIÓ
Els grups que formen Stellantis van guanyar diners el 2020 malgrat la Covid-19
Els grups que conformen Stellantis, PSA i FCA, van tancar el 2020 guanyant diners, tot i que els resultats van empitjorar respecte al 2019 per culpa de la pandèmia
Stellantis nomena Maurizio Zuares com a nou màxim responsable de la companyia a Espanya i Portugal després d’una llarga trajectòria a Fiat

Stellantis, la companyia resultant de la fusió entre els grups PSA (Peugeot-Citroën) i FCA (Fiat-Chrysler), presenta els seus primers resultats econòmics després de constituir-se com a consorci el mes de gener passat. Al ser relatives a l’exercici 2020, el nou grup automobilístic ha dividit les xifres segons cada part, tot i que en tots dos casos són positives malgrat la irrupció del coronavirus i el seu impacte en la indústria automobilística.
D’aquesta manera, el Grup PSA, conformat per les marques Peugeot, Citroën, DS i Opel i el servei Free 2 Move, va tancar el 2020 registrant uns ingressos de 60.734 milions d’euros, un 18,7% menys respecte al 2019. El virus és la causa principal d’aquest retrocés, tot i que no ha afectat la seva rendibilitat. Així, el benefici operatiu del grup franco-alemany va arribar als 3.054 milions d’euros, un 34,5% menys, quedant el benefici net en 2.173 milions d’euros, un 32% menys.
Per la seva banda, el Grup FCA, amb marques com Alfa Romeo, Jeep, Fiat, Chrysler, Dodge, RAM o Maserati, entre altres, va ingressar 86.676 milions d’euros, xifra que representa una caiguda del 19,8%, i el seu benefici operatiu va assolir els 3.742 milions d’euros, un 43,8%. El seu benefici net, no obstant, es va desplomar un 99% respecte al 2019, tot i que el consorci va aconseguir salvar l’exercici amb 24 milions d’euros positius.
Carlos Tavares, el conseller delegat d’Stellantis, admet en el comunicat oficial que la nova companyia «comença bé i amb força posant de manifest la seva solidesa financera». El directiu exposa que durant l’any vinent, el nou grup se centrarà «totalment a aconseguir el conjunt de sinergies esperades i anunciades».
El consell d’administració d’Stellantis, que espera tancar el 2021 amb un marge operatiu d’entre el 5,5% i el 5,7% si no hi ha nous confinaments, ha aprovat, derivat de l’acord de fusió i aquests resultats, un dividend per valor de 1.000 milions d’euros que repartirà entre els seus accionistes prèvia autorització a l’assemblea general que se celebrarà a l’abril.
Nou responsable a Espanya i Portugal
Notícies relacionadesEls resultats arriben després del nomenament de Maurizio Zuares com a nou responsable d’Stellantis per a Espanya i Portugal, que treballarà sota el comandament de Maxime Picat, el conseller delegat de la companyia a Europa. La companyia destaca en el comunicat la seva experiència en llocs de lideratge i el seu perfil professional.
Zuares arriba a la direcció d’Stellantis a Espanya i Portugal després d’una llarga trajectòria en el Grup FCA, on va començar a treballar el 1999. Des d’aquell any, ha exercit càrrecs com el de responsable de vendes i màrqueting, la presidència de Fiat Auto Japan, la direcció internacional de vendes o la direcció de Fiat a Espanya, entre d’altres. Des del 2019 treballava com a responsable de Business Centers Operations de la regió EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica).
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- SUCCESSOS Multades tres empreses de busos per l’accident mortal de França
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió