Iniciativa
Més de 150 organitzacions empresarials exigiran mantenir l’ordre a Barcelona
Els organitzadors preveuen l’assistència d’unes 500 persones del món econòmic, social i cultural a l’Estació del Nord
El rebuig de la violència i l’exigència al Govern i l’ajuntament que exerceixin la seva autoritat, entre les reclamacions

L’acte reivindicatiu dels empresaris catalans per al 4 de març, avançat per EL PERIÓDICO, va prenent forma. A les patronals Foment del Treball i Pimec i el Círculo Ecuestre, s’han afegit el RACC, l’Associació Espanyola de Directius (AED), Femcat, el Col.legi d’Advocats de Barcelona i fins a més de 150 organitzacions empresarials, professionals, socials i culturals, segons els organitzadors. Està prevista l’assistència d’unes 500 persones a l’Estació de Nord de Barcelona, un lloc amb capacitat per a unes 2.000, per complir les restriccions per la pandèmia del coranavirus. A més d’entitats i organitzacions s’espera que intervinguin també empresaris representatius.
El manifest de l’acte, sota el lema ‘Ja n’hi ha prou, centrem-nos en la recuperació, condemna els actes violents després de les manifestacions dels últims dies i destaca l’«esgotament» de la ciutadania després dels sacrificis de la crisi financera del 2008 i els actuals per la provocada pel Covid-19, segons uns dels esborranys que s’estan elaborant. Alhora que critiquen la «paràlisi» del Govern davant els últims esdeveniments i defensen el paper dels cossos de seguretat, reclamen la constitució d’un Executiu català «estable» que prioritzi la recuperació econòmica.
Una altra de les exigències va dirigida al Govern central, al que li reclamen ajudes directes a les empreses per valor de 50.000 milions d’euros, com han fet altres països de la Unió Europea (UE). El president Pedro Sánchez va anunciar un baló d’oxigen d’11.000 milions «en les pròximes setmanes», dirigit especialment als sectors més afectats per les restriccions i les limitacions a la mobilitat per la pandèmia, com l’hostaleria, el comerç i el turisme.
Imatge de Barcelona
Els empresaris catalans, que ja van mostrar la setmana passat el seu rebuig més rotund a les protestes violentes que es van saldar amb aparadors trencats i danys materials tant en negocis com en mobiliari urbà per més d’un milió d’euros, respecten el dret de manifestació, però «cívica i pacífica». En aquest sentit, insisteixen que el Govern i l’Ajuntament de Barcelona han de posar ordre quan hi ha actes violents i s’imposa la violència perquè es recuperi la convivència. Alhora que aposten per la col·laboració publicoprivada com a garantia de progrés es mostren disposats a participar en tot el que estigui relacionat amb recuperar la imatge de Barcelona.
Segons el parer dels empresaris que promouen l’acte del dia 4, les destrosses de béns públics i privats i els enfrontaments al carrer «perjudiquen greument la capacitat de Barcelona i tot Catalunya d’atraure turisme de qualitat, talent i inversions», segons fonts coneixedores del manifest que s’està elaborant.
Entre les exigències a l’Executiu català destaca l’exigència que defensi l’economia productiva i que se centri en la recuperació econòmica i que també mantingui l’ordre, en el sentit de garantir l’exercici de drets a tot el món, juntament amb el normal funcionament de les institucions i el blindatge de la seguretat jurídica. Segons el parer de l’empresariat, caldria un pacte entre les forces polítiques, les administracions i les entitats econòmiques i socials per a la recuperació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Trobada a Barcelona Sánchez i Illa es reuneixen en plena polèmica per l'opa al Sabadell i l'apagada
- Projecte científic Hypatia II: es busquen tripulants per a una nova ‘expedició’ a Mart el 2025
- Ampliació de crèdit El Govern pacta amb els Comuns invertir 850 milions anuals en habitatge i una oficina antidesnonaments
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Apagada de llum Sánchez promet un «reforç» del sistema elèctric i defensa les renovables com a «interès general» davant «agendes particulars»