Balanç anual

Reig Jofre creix el 15% i produirà la vacuna de Janssen en el segon trimestre

La nova planta, que ha costat 30 milions, permetrà produir 50 milions de vials liofilitzats a l’any

La firma catalana va facturar 230 milions, amb uns beneficis de 5,7 milions

Reig Jofre creix el 15% i produirà la vacuna de Janssen en el segon trimestre
4
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La companyia farmacèutica Reig Jofre va tancar el 2020 amb unes vendes de 230 milions d’euros i va arribar a un resultat consolidat de 5,7 milions d’euros, amb un creixement del 15% en les dues magnituds. En un any marcat per l’impacte de la pandèmia, Reig Jofre creix a doble dígit i iniciarà ben aviat la fabricació de la vacuna anti-Covid desenvolupada per Janssen Pharmaceutical. La planta d’injectables estèrils ha suposat una inversió de 30 milions d’euros (aportats entre el 2018 i el 2020). L’ebitda va arribar als 26,5 milions d’euros, que en termes ajustats suposaria un creixement del 21%. Les inversions en tecnologia i capacitat realitzades el 2020 van arribar als 11,8 milions d’euros.

La vacuna Janssen, d’una sola dosi, està cridada a ser una de la principals eines en la lluita contra la pandèmia. I Reig Jofre estarà en condicions de produir amb la seva nova planta fins a 50 milions de vials liofilitzats a l’any, amb cinc torns de treball. Els 30 milions d’euros invertits en la nova planta seran més rendibles del previst, tant des d’un punt de vista econòmic com de retorn a la societat. Amb la nova planta de Sant Joan Despí està previst que pugui triplicar la capacitat de producció de medicaments de Reig Jofre, amb un centenar de nous contractes. En principi, la instal·lació s’havia de destinar a desenvolupar nous mercats a escala internacional amb millores de costos energètics i tecnològiques. 

La companyia informa que la integració de la nova cartera de producte Osteoarticular, adquirida el juliol del 2019, el creixement internacional i la venda de medicaments essencials van compensar la pèrdua d’ingressos en altres productes conseqüència de la crisi de la Covid. Nexe comú a l’evolució de l’activitat farmacèutica és que durant l’actual pandèmia s’han registrat canvis notables en els hàbits de consum i impacte de les malalties comunes, fet que ha obligat a l’adaptació productiva de les empreses. Malgrat aquests canvis, les tres divisions de Reig Jofre van presentar creixements positius en la xifra de vendes l’any passat.

Divisions

La divisió de Pharma Tech (48% de les vendes) va aconseguir un creixement del 12% gràcies a la fabricació de medicaments essencials vinculats a la pandèmia, principalment sedants, analgèsics i relaxants musculars, i a la bona evolució de les vendes a nivell internacional. Algunes gammes d’antibiòtics orals han retrocedit, al produir-se menys infeccions per les mesures de distanciament. La divisió de Specialty Products creix un 28% gràcies a l’àrea terapèutica osteoarticular, que aporta 29 milions d’ingressos de l’any. La resta de la divisió, centrada en dermatologia i salut de la dona, presenta una disminució del 2% dels ingressos, a causa de la reducció de la visita mèdica de pacients que impacta negativament en el nombre de noves receptes. L’àrea de Consumer Healthcare creix un 7% en vendes. La crisi sanitària ha impulsat el creixement de les gammes OTC de desinfecció (alcohols, clorhexidines, etc), i certes gammes de complements alimentaris de la marca Forte Pharma orientades a l’enfortiment del sistema immune, vitamines, probiòtics i gelees. Això ha compensat l’efecte en altres gammes, com el control de pes, que han retrocedit el 2020.

El mercat espanyol representa un 45% dels ingressos i ha crescut un 15% el 2020, pel nou negoci osteoarticular i afavorit per la demanda de medicaments essencials. La resta de mercats europeus ha tingut un creixement del 8%, en especial en productes injectables essencials i en l’àrea osteoarticular. La resta de països, que en conjunt representen el 13% de les vendes, presenten un 44% de creixement en ingressos, procedent principalment de l’àrea de tecnologies farmacèutiques.

Notícies relacionades

Espanya creix un 15% en ingressos, impulsada per la compra del negoci osteoarticular, malgrat la baixada als productes de recepta mèdica. La resta d’Europa creix un 8% i el conjunt d’altres mercats mundials creixen un destacat 44%, consolidant la nostra estratègia d’expansió internacional.

Els canvis de consum

El conjunt d’impactes el 2020 derivats de la Covid-19 resulta en una lleugera caiguda de vendes especialment per l’efecte de la reducció de la visita mèdica i la disminució del consum d’antibiòtics orals per la menor incidència d’altres infeccions bacterianes i víriques. El 2020 ha crescut, no obstant, la demanda de medicaments essencials d’ús hospitalari en uci per a pacients intubats, sobretot sedants, analgèsics i relaxants musculars, tant al mercat espanyol com en altres països europeus. El 2020 ha crescut la demanda de productes OTC de desinfecció, en especial Alcohols i Clorehixidinas, al canal hospitalari i de farmàcies. Dins dels Complements Alimentaris de la marca Forte Pharma, les gammes de Vitamines, Gelees i Sistema Immune superen el 40% de creixement, amb especial impacte a França i Benelux. En aquesta categoria de productes, segueix en curs l’estudi d’un complement alimentari que balanceja la sobre resposta inflamatòria de les infeccions pulmonars com la Covid. S’està avaluant la capacitat del complement per reduir els casos greus de la infecció per Covid, mitjançant el reequilibri de la sobreinflamació que causa la infecció.