Canvis en el sector de la distribució

Bon Preu desisteix en l’intent de comprar Caprabo

La firma al·ludeix que hi havia «disparitat de criteris sobre el plantejament de l’operació»

21711892 591

21711892 591 / Joan Puig

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Grup Bon Preu ha decidit «donar per finalitzada sense acord la negociació per a la compra de Caprabo». Segons un comunicat remès per la companyia catalana, «les converses dels últims mesos amb el Grup Eroski en relació amb una possible operació han acabat sense èxit».

Els motius principals d’aquesta decisió «han sigut la disparitat de criteris sobre el plantejament de l’operació i el desacord en les expectatives econòmiques entre les parts».

Bon Preu assegura que continuarà potenciant el seu creixement a través de la seva expansió territorial segons els plans establerts.

La cadena catalana assegura que va tancar el passat exercici amb una facturació de 1.620 milions d’euros i un creixement del 20% en venda d’alimentació respecte de l’any anterior. Segons dades de la consultora Kantar, el grup Bon Preu va ser l’any passat l’ensenya regional líder a Catalunya.

Notícies relacionades

La previsió per a aquest any és continuar amb un pla d’inversió de més de 145 milions d’euros que es destinaran a 11 nous establiments Bonpreu i Esclat, nous centres logístics, l’expansió del servei de compra per internet i de la comercialitzadora d’energia elèctrica BonpreuEsclat energia.

Entre les obertures previstes per al pròxim exercici hi ha establiments rellevants com un nou Esclat a Badalona, amb obertura prevista per al març, un altre Esclat a Sabadell i supermercats Bonpreu a Mataró, Anglès i Cassà de la Selva.