Automoció

Renault accepta firmar un conveni de quatre anys per a les plantes espanyoles

  • La direcció de la companyia, no obstant, condiciona l’acord que els dos primers anys de vigència no s’incrementin els costos de producció

  • Els sindicats reconeixen que tota la negociació passa per l’adjudicació a les fàbriques espanyoles de nous models dins del nou pla Renaulution

factora-renault-en-palencia

factora-renault-en-palencia / CESAR MANSO (AFP)

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Els representants sindicals de les fàbriques espanyoles de Renault i la direcció de la companyia han reprès avui les negociacions del conveni col·lectiu, en les quals la marca ha acceptat la proposta de pactar un acord de quatre anys de vigència. No obstant, el director de recursos humans de Renault Espanya, José Antonio Rodríguez, ha advertit que aquest entesa se supedita que durant els dos primers anys no es produeixi un increment de costos de producció a les plantes.

La negociació, coincideix amb l’acabat d’estrenar pla de la marca per al futur, un projecte anomenat Renaulution, en què les factories de Palència i Valladolid poden tenir un paper clau per al desenvolupament d’almenys quatre nous vehicles en els pròxims anys. La intenció de Renault és que la planta de Palència pugui rebre fins a tres carrosseries del nou vehicle HHN (sobre la plataforma del Kadjar) i la factoria de Valladolid un nou vehicle de la plataforma B (que s’afegiria al Captur); en els dos casos es tractaria de vehicles híbrids. Per la seva banda, la fàbrica de motor rebria el motor HR12 i les seves evolucions, i la factoria de Sevilla, una nova caixa de velocitats, els dos projectes relacionats amb la hibridació.

Pendents d’adjudicació

Els representants sindicals han apostat per desbloquejar la negociació proposant més flexibilitat a les plantes, cosa que l’empresa ha rebut de bon grat, i per això acceptaria aquest conveni 2021-2024. No obstant, els sindicats incideixen que tot acord passa per aconseguir aquestes adjudicacions en el pla de producció. «Volem deixar clar a la direcció que si vol acord haurà de comprometre’s amb el nostre futur i això només passa amb projectes i productes», reconeixen des de Comissions Obreres. De fet, els sindicats recorden que els nous models encara no han sigut adjudicats de forma oficial.

Notícies relacionades

Des d’UGT adverteixen que «algunes propostes no tenen justificació, ni tan sols en moments de crisi com aquests», i insten la companyia a «resoldre diferències i aproximar postures». A Trabajadores Unidos, d’altra banda, desconfien de l’acord immediat, ja que segons ells les propostes de l’empresa passen per «no incrementar els salaris», i augmentar la jornada a 220 dies i 3 jornades de ‘competitivitat’, crear una nova categoria d’entrada per a nous empleats, augment de la flexibilitat en borsa d’hores i un nou criteri de prima «lligada a l’absentisme».

La companyia i els sindicats han fixat dues noves dates per mirar d’arribar a l’acord total, el 28 i el 29 de gener.

Temes:

Renault