Automoció
Renault accepta firmar un conveni de quatre anys per a les plantes espanyoles
La direcció de la companyia, no obstant, condiciona l’acord que els dos primers anys de vigència no s’incrementin els costos de producció
Els sindicats reconeixen que tota la negociació passa per l’adjudicació a les fàbriques espanyoles de nous models dins del nou pla Renaulution

factora-renault-en-palencia /
Els representants sindicals de les fàbriques espanyoles de Renault i la direcció de la companyia han reprès avui les negociacions del conveni col·lectiu, en les quals la marca ha acceptat la proposta de pactar un acord de quatre anys de vigència. No obstant, el director de recursos humans de Renault Espanya, José Antonio Rodríguez, ha advertit que aquest entesa se supedita que durant els dos primers anys no es produeixi un increment de costos de producció a les plantes.
La negociació, coincideix amb l’acabat d’estrenar pla de la marca per al futur, un projecte anomenat Renaulution, en què les factories de Palència i Valladolid poden tenir un paper clau per al desenvolupament d’almenys quatre nous vehicles en els pròxims anys. La intenció de Renault és que la planta de Palència pugui rebre fins a tres carrosseries del nou vehicle HHN (sobre la plataforma del Kadjar) i la factoria de Valladolid un nou vehicle de la plataforma B (que s’afegiria al Captur); en els dos casos es tractaria de vehicles híbrids. Per la seva banda, la fàbrica de motor rebria el motor HR12 i les seves evolucions, i la factoria de Sevilla, una nova caixa de velocitats, els dos projectes relacionats amb la hibridació.
Pendents d’adjudicació
Els representants sindicals han apostat per desbloquejar la negociació proposant més flexibilitat a les plantes, cosa que l’empresa ha rebut de bon grat, i per això acceptaria aquest conveni 2021-2024. No obstant, els sindicats incideixen que tot acord passa per aconseguir aquestes adjudicacions en el pla de producció. «Volem deixar clar a la direcció que si vol acord haurà de comprometre’s amb el nostre futur i això només passa amb projectes i productes», reconeixen des de Comissions Obreres. De fet, els sindicats recorden que els nous models encara no han sigut adjudicats de forma oficial.
Notícies relacionadesDes d’UGT adverteixen que «algunes propostes no tenen justificació, ni tan sols en moments de crisi com aquests», i insten la companyia a «resoldre diferències i aproximar postures». A Trabajadores Unidos, d’altra banda, desconfien de l’acord immediat, ja que segons ells les propostes de l’empresa passen per «no incrementar els salaris», i augmentar la jornada a 220 dies i 3 jornades de ‘competitivitat’, crear una nova categoria d’entrada per a nous empleats, augment de la flexibilitat en borsa d’hores i un nou criteri de prima «lligada a l’absentisme».
La companyia i els sindicats han fixat dues noves dates per mirar d’arribar a l’acord total, el 28 i el 29 de gener.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"