AUTOMOCIÓ
Audi s’associa amb FAW per produir elèctrics a la Xina
Audi acorda amb FAW la creació d’Audi-FAW, una companyia establerta a Changchun que començarà a produir elèctrics per a la firma alemanya el 2024
La regulació del país asiàtic obliga les marques estrangeres, excepte Tesla, la col·laboració amb firmes locals per poder produir vehicles al seu territori

Audi ha anunciat que farà un pas més en la seva associació amb la companyia automobilística xinesa First Automotive Motors (FAW) amb la creació d’Audi-FAW, una unió estratègica que tindrà la seva seu a la ciutat de Changchun i es dedicarà a la producció de vehicles elèctrics per a la companyia alemanya. Aquests vehicles es basaran sobre la plataforma PPE del Grup Volkswagen per a cotxes elèctrics premium, codesenvolupada entre Audi i Porsche.
Audi i la divisió xinesa del Grup Volkswagen rebran el 60% d’aquesta nova empresa, necessària per a la producció de vehicles al país asiàtic. Per llei, la Xina imposa que qualsevol fabricant d’automòbils que desitgi acoblar vehicles al seu territori haurà abans de col·laborar amb alguna firma local. Així, BMW, Volkswagen o Mercedes-Benz, entre d’altres tenen acords de col·laboració per a aquesta comesa. Tesla, per la seva banda, es va guanyar a través d’Elon Musk el favor de l’executiu de Xi Jinping per rebre un permís i ser la primera automobilística estrangera autoritzada per produir vehicles de la seva marca sense la intervenció d’una companyia local. Així va néixer la fàbrica de Xangai, on ja munta el Model 3.
El primer cotxe, previst per al 2024
Notícies relacionades«Amb aquesta nova companyia, estem expandint encara més la nostra presència al mercat xinès i enfortint la nostra posició com a fabricant de vehicles ‘premium’ totalment elèctrics», diu en un comunicat Markus Duesmann, president del consell d’administració d’Audi i responsable dels seus negocis a la Xina. «Amb aquesta unió continuem amb la història d’èxits d’Audi a la Xina», afegeix.
L’empresa prendrà forma durant els primers mesos del 2021, «tan aviat com els accionistes i les autoritats regulatòries de la Xina donin el seu consentiment», i espera produir el primer vehicle basat en l’arquitectura PPE a partir de l’any 2024. Audi i FAW col·laboren des de fa més de 30 anys produint vehicles de combustió de la companyia alemanya al país asiàtic, el seu principal mercat estranger. En total, seran 12 models els que l’ensenya d’Ingolstadt acoblarà a la Xina per a final d’any. Per al 2022, a més, Audi produirà més cotxes a terra xinès a través de SAIC Volkswagen, una associació estratègica amb SAIC. Audi va tancar el 2020 matriculant 727.358 vehicles al mercat xinès, el més gran del món per volum, el seu millor resultat històric.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"