Enquesta de l’OCU
Caiguda de l’ús d’efectiu al supermercat
Una enquesta de l’OCU assegura que només el 12% dels consumidors paguen amb diners en efectiu

Els hàbits de consum han canviat com a conseqüència de la pandèmia. S’han constatat dues tendències a l’última enquesta a consumidors feta per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU); l’ús minoritari dels diners en efectiu i la consolidació de les compres per internet.
Les dades recollides per l’enquesta, feta el juliol passat i que recull l’experiència de 5.825 socis de l’associació (més de 250.000 membres), reflecteixen que només un 12% dels compradors continua pagant en efectiu i que el 30% fan la compra per internet una vegada al mes (el doble que abans de la pandèmia). I això malgrat que el servei d’entrega a domicili és un dels aspectes més mal valorats pels consumidors.
A l’hora de valorar les cadenes de supermercats a Catalunya, l’OCU ressalta que els consumidors situen al capdavant dels seus gustos les firmes regionals, cosa que ressalta la importància de la vinculació de les ensenyes amb el territori, una tendència que s’ha fet més evident durant la pandèmia segons les dades de les consultores especialitzades del sector (Kantar i Nielsen).
El rànquing de satisfacció a Catalunya l’encapçala la cadena catalana de supermercats Bonpreu, seguida de diverses cadenes igualment regionals, tres catalanes més (PlusFresc, BonArea i Esclat) i una valenciana (Consum). Mentre que entre les cadenes d’àmbit nacional destaquen Aldi, Hipercor, El Corte Inglés, Alcampo, Lidl, Supercor i Mercadona, per aquest ordre.
Tot i que el preu és el factor que més influeix en la satisfacció dels usuaris, no és l’únic. L’enquesta també recull valoracions sobre l’assortiment dels productes, la frescor o la qualitat (aquí destaquen PlusFresc, Costco i Hipercor), així com la ubicació del supermercat, la facilitat d’accés, la comoditat i la neteja de les instal·lacions o l’atenció rebuda. De fet, en l’últim estudi de supermercats fet per l’OCU, algunes d’aquestes cadenes destacaven pels seus alts preus, com és el cas de PlusFresc, Hipercor o El Corte Inglés.
L’enquesta revela, a més, que la despesa mitjana per visita és de 76 euros. I que les primeres marques són les preferides quan es tracta de productes d’higiene personal (com gels o xampús) o de refrescos, mentre que les marques blanques dominen en menjars preparats, lactis, congelats i cremes.
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Intervingut un grup de monges acusat d’actuar com una secta
- Previsió de l’Aemet Espanya es prepara per a una onada de calor de rècord que deixarà registres fins a 10 graus per sobre del normal per a l’època
- Un pla urgent lluitarà contra la "degradació" del barri de Sant Antoni
- Nou finançament La hisenda catalana ajorna fins al 2028 la gestió de l'IRPF
- Anunciats el 2022 La Cambra de Comerç urgeix l'Estat a accelerar els projectes d'ampliació de l'autopista AP-7
- Successos Carles Pérez, donat d’alta després de patir la mossegada d’un gos als genitals
- Vídeo | Un senglar es remulla a la platja de la Farella, a Llançà
- ENERGIA El Govern central llança la tramitació per via urgent del reial decret amb mesures per reforçar el sistema elèctric