digitalització

El Parlament aprova una llei per estalviar 38 milions en tràmits a les empreses

El Govern aconsegueix prou recolzaments per aprovar la nova llei de facilitació de l’activitat econòmica

El vicepresidente de la Generalitat y coordinador nacional de ERC  Pere Aragones durante una sesion plenaria en el Parlament de Catalunya  en Barcelona  Catalunya  a 15 de diciembre de 2020  El Parlament comenzo ayer un pleno que durara hasta el proximo viernes y que sera el ultimo de esta legislatura antes de que la Camara se disuelva automaticamente el 21 de diciembre al no haber ningun candidato a la investidura  lo que supondra la convocatoria de elecciones para el 14 de febrero   15 DICIEMBRE 2020  David Zorrakino   Europa Press  15 12 2020

El vicepresidente de la Generalitat y coordinador nacional de ERC Pere Aragones durante una sesion plenaria en el Parlament de Catalunya en Barcelona Catalunya a 15 de diciembre de 2020 El Parlament comenzo ayer un pleno que durara hasta el proximo viernes y que sera el ultimo de esta legislatura antes de que la Camara se disuelva automaticamente el 21 de diciembre al no haber ningun candidato a la investidura lo que supondra la convocatoria de elecciones para el 14 de febrero 15 DICIEMBRE 2020 David Zorrakino Europa Press 15 12 2020 / David Zorrakino

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Parlament de Catalunya ha aprovat la nova llei de facilitació de l’activitat econòmica. Una norma que persegueix agilitar i simplificar els tràmits de les empreses amb l’Administració i avançar cap a un model de finestreta única. Segons càlculs de la Conselleria d’Empresa, aquesta norma suposarà un estalvi de 38,4 milions d’euros a les companyies catalanes en temps no invertit en gestions duplicades amb l’Administració.

La cambra legislativa catalana ha donat llum verda en l’últim ple de la legislatura a aquesta norma dissenyada durant l’etapa de l’anterior consellera Àngels Chacón. Al gener va ser ratificada pel Consell Executiu i ha sigut aprovada aquest divendres. La llei pretén desplegar, en un termini màxim de dos anys, una simplificació dels tràmits administratius i la seva digitalització.

Notícies relacionades

L’objectiu és passar de la via dels formularis a la compartició de les dades. És a dir, les companyies únicament hauran de pujar les dades requerides una vegada al servidor públic i els diferents departaments encarregats de validar els tràmits hi accediran des d’aquest servidor. I si en futures gestions són requerides aquestes dades, l’Administració catalana no haurà d’exigir de nou la seva entrega per part de les empreses.

Aquests servidors comuns de dades inclouran tots els tràmits formalitzats amb la Generalitat i amb els ajuntaments catalans. La normativa estableix que el consistori barceloní té un termini de 12 mesos des de l’entrada en vigor de la norma per transitar cap a aquest model comú. L’acumulació de dades permetrà també a la Generalitat accelerar futures assignacions d’ajuts o transferències, sense haver de requerir a les companyies omplir nous formularis per postular-s’hi.

Temes:

Govern Empreses