Acord estratègic
L’aliança del BBVA i Allianz en assegurances es posa en marxa
L’operació generarà al banc un resultat positiu de 300 milions d’euros a final d’any
- La seguradora ha adquirit el 50% del nou grup assegurador
- El banc ha aportat 1,18 milions de pòlisses assegurades

zentauroepp55900849 sabadell bbva201117143435 /
Una vegada obtingudes les autoritzacions regulatòries pertinents, BBVA Allianz Seguros, la ‘joint venture’ de bancassegurances entre Allianz i el BBVA, que es va anunciar l’abril d’aquest any, comença a operar a Espanya. BBVA Seguros ha aportat a la nova societat conjunta prop d’1,18 milions de pòlisses assegurades, que representen aproximadament 300 milions d’euros en primes emeses a tancament del 2019. La nova companyia uneix la capacitat de distribució en canals físics i digitals del BBVA, amb el coneixement d’Allianz per desenvolupar assegurances de no vida simples i digitals.
L’acord, pel que Allianz ha adquirit el 50% més una acció de la nova companyia d’assegurances generals, crea una de les aliances més grans de bancassegurances en el ram de no vida. La nova companyia atendrà de forma exclusiva els clients de l’entitat bancària a Espanya per a productes de no vida, excloent les assegurances de salut, durant els pròxims 15 anys.
BBVA Seguros ha percebut per la venda de la participació esmentada un import total d’aproximadament 274 milions d’euros. Addicionalment, Allianz podria abonar a BBVA Seguros una quantitat variable de fins a 100 milions d’euros en funció de la consecució de determinats objectius de negoci i fites previstes en el pla d’integració acordat per les parts. Sense tenir en compte aquest preu variable, s’estima que aquesta transacció generarà al BBVA, en l’últim trimestre de l’any, un resultat positiu net d’impostos d’aproximadament 300 milions d’euros i un impacte positiu d’aproximadament set punts bàsics en la ràtio de capital CET1 ‘fully loaded’.
Conseller delegat
Miguel Pérez Jaime, actualment director general de bancassegurances a Allianz Seguros, serà el conseller-director general de la nova ‘joint venture’. L’acompanyaran en la direcció de la nova companyia, Carles Alsina, com a director de negoci; Emilia Macarie, com a directora financera; i Ramón Lasurt, com a director d’operacions.
Eugenio Yurrita, conseller delegat de BBVA Seguros i president de la nova ‘joint venture’, ha assenyalat que «el nostre principal objectiu és millorar la salut financera dels nostres clients i, amb la creació d’aquesta nova companyia, fem un pas més, ja que enriquim la proposta de valor asseguradora. Aquesta nova aliança, que avui comença a caminar, ens permetrà continuar creixent amb un soci estratègic, líder mundial, com és Allianz».
«BBVA Allianz Seguros és un projecte estratègic per a Allianz Seguros que reforçarà la nostra presència al mercat», ha afirmat José Luis Ferré, conseller delegat d’Allianz Seguros i vicepresident de la ‘joint venture’. «Amb el BBVA, volem desenvolupar noves solucions asseguradores innovadores que siguin senzilles i atractives per als clients, per a així continuar alineats amb el nostre propòsit: assegurar el futur dels clients, també al canal bancari».
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Científics desmenteixen el mite dels 10.000 passos al dia: aquest és el número real
- Obituari Adéu a Eusebio Poncela, l'actor al límit d''Arrebato' i 'La llei del desig'
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman