Direcitva Europea PSD2

El comerç electrònic tindrà noves regles a partir del gener

EL PERIÓDICO i BBVA organitzen el 15 de desembre un ‘webinar’ per exposar les novetats normatives que afectaran a l’e-commerce a partir del 2021

Un accés a una pàgina web de venda d’articles de moda.

Un accés a una pàgina web de venda d’articles de moda. / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts

La digitalització dels negocis s’ha convertit en una de les poques conseqüències positives de la pandèmia de la Covid-19. Un dels efectes més evidents d’aquesta transformació digital, sobretot de cara a la clientela final, es produeix en la faceta comercial de les empreses. Entre el març i el maig, el confinament estricte va provocar que el comerç electrònic fos l’única manera viable d’adquirir bens més enllà dels articles essencials que es poden trobar al supermercat.

Ara, les restriccions a la mobilitat, la por del contagi o, simplement, el fet que una major part de la població s’ha familiaritzat amb les compres per internet, han disparat el volum de les vendes online. Aquesta nova realitat ha propiciat que molts negocis, per convicció o per necessitat, hagin començat a vendre per internet.

Amb el 2020 arribant als seus últims compassos, s’acosten novetats regulatòries molt rellevants que impactaran de ple al comerç electrònic, tant als venedors com als usuaris. La principal novetat per als consumidors serà la doble comprovació a l’hora de realitzar compres online. L’objectiu de la nova normativa, que entra en vigor l’1 de gener del 2021 i el seu nom oficial és Direcitva Europea PSD2, és incrementar la seguretat en el procés de compravenda digital. No obstant, també comportarà novetats a l’hora de realitzar pagaments per internet a què els usuaris s’hauran d’habituar.

Notícies relacionades

Per donar una mica de llum sobre aquest assumpte, EL PERIÓDICO i BBVA han organitzat un ‘webinar’ per al pròxim dimarts 15 de desembre de les 16:00 a les 17:00 hores. Sota el títol «La nova era de les compres i les vendes online», la sessió comptarà amb una ponència de Manel Becerra, responsable d’e-commerce del BBVA, en la qual es detallaran els principals canvis normatius que afectaran el comerç electrònic a partir de l’1 de gener del 2021. El responsable del BBVA també donarà algunes claus sobre Bizum, un sistema de pagament que han creat el conjunt d’entitats financeres espanyoles que es basa en transferències immediates, compleix amb la normativa PSD2 i, per tant, garanteix la seguretat dels pagaments.

Posteriorment dues empreses participaran en una taula rodona com han afrontat la nova legislació i com han aconseguit adaptar-se. Joaquim Esteve, fundador Aladinia, i Luis Alonso, director financer d’Atrápalo, seran els encarregats d’exposar els casos de les seves respectives companyies, mentre que el periodista Eduard Palomar moderarà l’esdeveniment virtual.