El BBVA i Telefónica donaran crèdit a Colòmbia

La societat conjunta es proposa finançar 19 milions de clients al país.

  • Movistar Money oferirà crèdits de consum tant a particulars com a empreses.
  • L’acord podria estendre’s a altres països d’Amèrica del Sud on les dues empreses tenen presència.
zentauroepp55900849 sabadell bbva201117143435

zentauroepp55900849 sabadell bbva201117143435 / DAVID CASTRO

1
Es llegeix en minuts

ElBBVAiTelefónicahan anunciat aquest dijous un acord per desenvolupar el negoci de crèdits al consum a Colòmbia, mitjançant la creació d’una aliança d’empreses (‘joint venture’) en aquest país. Per a això constituiran una societat financera, Movistar Money Colombia, controlada a parts iguals i que comercialitzarà crèdits als més de 19 milions de clients, entre particulars i empreses, que té Telefónica a Colòmbia.

La nova empresa es beneficiarà de l’experiència dels dos socis i els seus actius al mercat colombià i es recolzarà en l’extens coneixement del negoci financer del banc i la potència tecnològica comercial de Telefónica. L’acord també preveu eldesenvolupament de canals digitals de vendai operació per donar a conèixer els nous productes de crèdit als clients locals. Movistar Money Colombia comptarà amb un equip gestor al país que coordinarà la política comercial, riscos i la tecnologia amb els dos socis de l’aliança d’empreses.

Dins de l’oferta comercial de la nova companyia, s’oferiran crèdits al consum, tant per a lliure inversió com préstecs per a la compra de terminals i dispositius, amb imports i formes de pagament personalitzats en funció del perfil financer del client. Tot el procés de contractació i la gestió del préstec es podran realitzar de manera totalment digital.

Diversificar negoci

«Aquest acord i el desplegament dels serveis de Movistar Money a Colòmbia respon a l’estratègia de Telefónica de diversificar el seu negoci i fomentar la innovació en l’entorn digital, enriquint la cartera de productes oferts a la base de clients de la companyia», va explicar Fabio Bruggioni, director de Global Consumer de Telefónica.

Notícies relacionades

Per la seva banda,Jordi García Bosch,director de Nous Negocis i Estratègia del BBVA, va assenyalar que, mitjançant aquesta aliança, «BBVA busca oferir les millors ofertes financeres per als clients colombians, amb una proposta única a Colòmbia, fruit del lideratge de BBVA en banca digital. Aquest acord suposa un impuls en la nostra estratègia per continuar creixent i arribar a nous clients a través d’acords amb jugadors líders als seus sectors com és Telefónica».

L’empresa preveu iniciar la seva activitat durant el segon trimestre del 2021, amb llançaments esglaonats dels diferents productes, començant pels crèdits per a la compra de terminals. En una segona fase es presentaran els préstecs de lliure disposició i també per a empreses.

Temes:

Bancs