serveis

Aigües de Barcelona ha regularitzat ja el 50% de les factures estimades per la Covid

Aquesta regularització corregeix la situació derivada pels cobraments a l'alça fets durant la pandèmia

Aigües de Barcelona ha regularitzat ja el 50% de les factures estimades per la Covid
Es llegeix en minuts

Eduardo López Alonso

Aigües de Barcelona ha regularitzat ja més de 165.300 factures afectades pel Decret 675/2020 de l’AMB, cosa que suposa gairebé un 50% del total. Aquesta regularització, que afecta el 20% dels clients de la companyia, s’està incloent de forma automàtica a les factures emeses des de l’11 de novembre. Des de l’11 de novembre, s’han regularitzat 78.000 factures i s’han rebut només 52 queixes per part de clients, segons fonts de la companyia.

L’Àrea Metropolitana de Barcelona ha ordenat a l’empresa mixta metropolitana de gestió de l’aigua que informi dels «errors» de facturació de la companyia durant la pandèmia que han suposat cobrar de més en els rebuts de 350.000 llars de l’àrea metropolitana, amb un total de cobraments en excés per valor de 7,4 milions d’euros, segons l’AMB.

El vicepresident de l’àrea d’Ecologia de l’AMB, Eloi Badia, ha instat aquest dilluns, per mitjà d’un decret, que Agbar informi tots els seus usuaris que en l’última factura rebuda, o en el seu defecte, en la pròxima que rebran, s’aplicarà la devolució de l’import que es va facturar de més per la regularització de les lectures estimades en un únic rebut.

Davant els problemes causats pel confinament, una de les mesures de la companyia va ser suspendre temporalment les lectures físiques dels comptadors d’aigua. D’acord amb el previst a l’article 60 del Reglament del Servei Metropolità del Cicle Integral de l’Aigua, aprovat per l’AMB, es va procedir a aplicar lectures estimades partint dels consums del mateix període de l’any anterior. Després d’aquesta estimació ara s’està produint la regularització en funció de la lectura real.

La companyia ha posat a disposició dels usuaris un espai digital, accessible a més des de la seva web, perquè qualsevol ciutadà pugui resoldre dubtes, davant les dificultats d’accedir de forma presencial a les oficines https://www.regularizacionfacturaagua.com.

D’acord amb les dades obtingudes després de la lectura física dels comptadors que no disposen de telectura, es desprèn que, de l’import total que cal regularitzar, un 20% correspon al consum de l’aigua i el 80% a impostos com el cànon, IVA o taxa de clavegueram. La companyia explica que això es va deure a un consum més gran de l’habitual a les llars, com a conseqüència del confinament.

Et pot interesar

Durant el confinament domiciliari, entre març i maig, l’increment mitjà del consum d’aigua en l’àmbit domèstic va ser del 9,6%, respecte del mateix període de l’any anterior. Per aquesta raó, en el moment d’emetre la primera factura amb una lectura real, s’han pogut produir salts en els trams derivats d’una acumulació de consum. Segons la companyia, «ja que durant el confinament domiciliari es va produir un increment del consum d’aigua en l’àmbit domèstic, en el moment d’emetre la primera factura amb una lectura real, s’han pogut produir salts en els trams derivats d’una acumulació de consum». En aquests casos, Aigües de Barcelona està procedint a regularitzar la situació distribuint de forma homogènia el consum entre el 14 de març i la primera lectura real.

La situació d’excepció viscuda ha superat el previst pel Reglament del Servei Metropolità del Cicle Integral de l’Aigua, aprovat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), posant-se de manifest que la normativa no estava adaptada per afrontar una pandèmia. Prova d’això és el fet que hagués d’aprovar-se un nou Decret per l’Àrea d’Ecologia amb data 3 de setembre del 2020 a fi d’adaptar-se a la nova realitat. 

Temes:

Empreses