Sentència a Oviedo
Perdonen 1,2 milions a una autònoma per la llei de segona oportunitat
La dona havia figurat com a avaladora de l'empresa d'un familiar fa més de deu anys i els bancs li reclamaven el pagament ara

zentauroepp56006703 soc llamaquique201127130440 /
Una autònoma va passar en només uns mesos de deure 1,2 milions d’euros –deute que, d’altra banda, no havia adquirit de forma directa, sinó per ser avaladora d’una companyia d’un familiar– a no deure res a cap dels dos bancs que l’apressaven perquè pagués. No hi va haver cap miracle. L’únic que va fer va ser prendre el camí que marca la llei de segona oportunitat, en vigor des del 2015, i demostrar davant el jutge que estava actuant de bona fe i que havia posat tot de part seva per abonar tan voluminós dèbit. El magistrat del jutjat mercantil número 2 d’Oviedo recull en una interlocutòria que la deutora va obrar amb aquesta bona intenció i, per això, se li perdonen els pagaments pendents.
La dona figurava com a administradora d’una empresa d’un familiar, tot i que no exercia com a tal. La companyia, lligada a la construcció, es va veure involucrada en problemes i els bancs van acudir a la seva porta a reclamar els diners. Eren dos crèdits amb dues entitats diferents que reclamaven dos deutes: un de només 226,8 euros i un altre d’enorme, de 1.191.304 euros. L’advocat que va exercir com a representant de l’afectada, Lucas Outeiral Vega, del despatx Insolvenia, explica que «en menys de cinc mesos vam aconseguirlliurar-la d’aquests deutes, que havia adquirit com a avaladora fa més de deu anys».
En menys de cinc mesos vam aconseguir lliurar-la d’aquests deutes, contrets fa més de deu anys»
Advocat
Per arribar a l’exoneració dels deutes va haver de passar per un procés judicial que va començar amb el nomenament d’un administrador concursal que va avaluar els béns que tenia, així com els diners estalviats, i veure si amb tot arribava per cobrir el deute. No hi arribava. Es quedava molt lluny. També va donar bones referències al jutge sobre la disposició de l’autònoma per solucionar l’embolic. El magistrat assenyala en la seva resolució que en aquest cas es donaven els requisits establerts legalment per poder exonerar» la deutora. «Si es compleixen determinats requisits, la llei de segona oportunitat permet arribar a acords de pagament molt avantatjosos i fins i tot poder-se alliberar de tots els deutes», apunta l’advocat. També per lliurar-se de les llistes de morosos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»