Subcontracta de Seat
Acord en l'ero de Faurecia: els acomiadaments baixen de 160 a 124
CCOO anuncia un principi d'acord que també contempla fins a 61 recol·locacions
PAR101 PARIS (FRANCIA) 24/07/06. Foto sin fecha cedida por el fabricante francés de equipos de automóvil Faurecia que muestra a varios trabajadores de la planta de producción de la compañía en Pulversheim (Francia). Faurecia anunció, hoy lunes 24 de julio, unas pérdidas de 48,2 millones de euros en el primer semestre, frente al beneficio de 34,5 millones del mismo periodo de 2005. La compañía se encuentra envuelta en un caso de corrupción con Volkswagen que la fiscalía alemana investiga actualmente. EFE/Burkhard Schittny /
La direcció de Faurecia i els sindicats han arribat a un principi d’acord per tancar l’expedient de regulació d’ocupació (ero) que va iniciar fa unes setmanes la companyia. Els acomiadaments es redueixen dels 160 inicials fins a un total de 124, dins dels quals s’inclou la possibilitat de fins a 61 recol·locacions en altres centres de treball de la firma de components automobilístics; segons ha comunicat CCOO en un comunicat.
La companyia tanca així un preacord per liquidar una mica més d’un terç de la seva plantilla de la factoria d’Abrera (Baix Llobregat) i els treballadors desconvoquen la vaga que havia de començar aquest dilluns. Aturades que haurien pogut complicar l’activitat del seu principal comprador, la planta de Seat a Martorell. La planta de Faurecia a Abrera va ser la que l’any passat va patir un incendi que va calcinar gran part de la seva estructura i maquinària i va obligar Seat a aturar la seva producció i fer un erto durant diversos dies.
Notícies relacionadesL’assemblea de treballadors haurà de ratificar ara les condicions de l’ens que han tancat els representants de Faurecia i el comitè d’empresa. La companyia va activar la via de l’acomiadament col·lectiu després de perdre la licitació del nou model de Seat León. I amb això, gran part de la càrrega de treball que mantenia a la fàbrica d’Abrera. Finalment les parts han arribat a un preacord que contempla baixes incentivades amb una indemnització de 45 dies per any, sense límit màxim de mensualitats, a més d’una quantitat lineal de 400 euros. També preveu prejubilacions a partir dels 57 anys.
L’entesa tancada entre empresa i sindicats contempla fins a 61 recol·locacions en altres factories del grup. Si les esmentades recol·locacions comportessin un canvi de domicili, l’empresa estaria obligada a pagar 5.000 euros per trasllat de domicili; segons ha detallat CCOO en un comunicat. Les sortides s’aniran produint de forma progressiva fins al 30 d’abril del 2022. Els treballadors de Faurecia que finalment es vegin inclosos en l’acomiadament col·lectiu s’afegiran als 5.238 afectats per un ero a Catalunya des de principis de 2020, segons les dades actualitzades a l’’octubre pel Departament de Treball de la Generalitat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
