campanya de nadal
Foment carrega contra el boicot de Colau a Amazon, mentre que la Pimec l'encoratja
La patronal de la gran empresa catalana insta els consumidors a trobar l'equilibri entre el petit comerç i les compres 'online'
zentauroepp47456866 josep sanchez llibre190322195027 /
La patronal catalana Foment del Treball ha criticat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, per la seva crida recent a no comprar a Amazon aquest Nadal. L’entitat, presidida per Josep Sánchez Llibre, ha qualificat d’«immadur» el boicot manifestat per l’alcaldessa i considera que atempta contra la «llibertat d’elecció dels consumidors», tal com ha manifestat en un comunicat aquest divendres. Aquesta crida a prioritzar el petit comerç en detriment de la gran empresa sí que va rebre l’aplaudiment de l’altra gran patronal catalana, Pimec, que va encoratjar via carta a l’alcaldessa.
Foment del Treball xoca de nou amb l’alcaldessa de la capital catalana, després d’acumular desacords en temes de mobilitat i gestió urbanística. Fins al punt que Sánchez Llibre ha arribat a declarar que Colau corre el risc de «desertitzar» Barcelona amb les seves polítiques de mobilitat. En aquesta ocasió el xoc ha arribat per la campanya de Nadal i la pretensió de Colau d’incentivar el consum en els negocis «de barri» i «proximitat».
Colau va replicar la iniciativa de l’alcaldessa de París, Anne Hidalgo, i va fer aquesta setmana una crida a la ciutadania a consumir en la petita empresa local, a fi de garantir uns ingressos per a aquests sectors, durament colpejats per la crisi de la Covid i les restriccions a l’activitat. Un postulat que també ha compartit el seu soci de govern municipal, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. El regidor del PSC va advocar pel comerç de barri per evitar reforçar «un model de competència que fa trampes, que no paga tots els impostos que ha de pagar ni al país ni a la ciutat», tal com va dir Collboni.
Notícies relacionadesL’apel·lació del consistori barceloní no ha agradat a Foment del Treball. «Entenem que un governant ha de traslladar solucions madures i solvents davant un tema tan sensible. No plantejaments primaris que vagin orientades al boicot contra unes empreses determinades i contra la llibertat d’elecció dels consumidors», ha manifestat la patronal en un comunicat.
La crida a consumir en la petita empresa sí que ha causat satisfacció en el si de l’altra gran patronal catalana, Pimec. El representant de les petites i mitjanes empreses catalanes, segons va fer públic la mateixa alcaldessa, va encoratjar l’alcaldessa a manifestar-se «públicament per recolzar el comerç de Barcelona», demanant als barcelonins que deixin de comprar a Amazon. Perquè, segons al·lega la Pimec a la carta, mentre els petits i mitjans comerços catalans «han d’estar tancats (o oberts sense vendre), el gegant de la venda ‘online’ Amazon multiplica les ofertes i vendes, aprofitant la pandèmia i les restriccions que té la població».
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
- Tsygankov ressuscita un Girona que aconsegueix sortir del descens
