MULTINACIONALS

Nestlé va facturar el 9,4% menys fins al setembre per l'impacte de la divisa i les desinversions

La multinacional va arribar a uns ingressos de 57.702 milions d'euros

nestle

nestle

1
Es llegeix en minuts

Nestlé va aconseguir en els nou primers mesos del 2020 una facturació de 61.912 milions de francs suïssos (57.702 milions d’euros), cosa que va representar una caiguda del 9,4% en comparació amb els ingressos comptabilitzats pel gegant suís de l’alimentació en el mateix període del 2019 com a conseqüència en gran manera de l’impacte de les desinversions i del tipus de canvi.

Les desinversions van disminuir les vendes de Nestlé en un 5,5%, principalment per la desinversió de Nestlé Skin Health i del negoci de gelats dels EUA, mentre que el tipus de canvi va reduir les vendes de la companyia suïssa en un 7,4%, cosa que reflecteix la contínua apreciació del franc suís davant la majoria de les monedes. Sense tenir en compte l’impacte del tipus de canvi o les variacions en el perímetre comptable de la companyia, la facturació orgànica de Nestlé va créixer un 3,5% entre gener i setembre en comparació amb el mateix interval del 2019.

Notícies relacionades

Entre les diferents categories de productes, les vendes de productes per a mascotes van registrar un creixement fins al setembre del 4,1%, fins a 10.382 milions de francs suïssos (9.676 milions d’euros). No obstant, l’àrea de nutrició va facturar un 23% menys, fins a 9.004 milions de francs (8.392 milions d’euros); la de plats preparats, un 4,8% menys, fins a 8460 milions de francs suïssos (7.885 milions d’euros); lactis i gelats, un 17,2% menys, fins a 8.114 milions de francs (7.562 milions d’euros); aigües, un 12,9% menys, fins a 5.020 milions de francs (4.678 milions d’euros), i un 12% en el negoci de llaminadures, fins a 4.713 milions de francs suïssos (4.392 milions d’euros).

Per al conjunt de l’exercici, la companyia helvètica confia a arribar a un creixement orgànic de les vendes entorn del 3% i espera una millora del marge de benefici operatiu subjacent, així com un augment dels guanys per acció subjacents en moneda constant. «Nestlé s’ha mantingut resistent en un entorn difícil i volàtil», va declarar Mark Schneider, conseller delegat de Nestlé.

Temes:

Empreses