Resultats

Dia millora les seves vendes en el tercer trimestre però tanca 500 botigues

La cadena de Letterone va facturar 1.679,2 milions d'euros entre juliol i setembre, un 2,5% més

zentauroepp45700541 dia supermercados  market181101175410

zentauroepp45700541 dia supermercados market181101175410 / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La cadena de supermercats Dia va millorar les seves vendes en el tercer trimestre malgrat tancar al voltant de 500 botigues. Amb un total de 6.207 botigues (un 7,6% menys), la companyia del fons Letterone va facturar 1.679,2 milions d’euros entre juliol i setembre, un 2,5% més que en el mateix període del 2019. La cadena atribueix aquestes bones xifres a la «transformació» posada en marxa pel grup després de la guerra interna de fa dos anys.

Així ho ha comunicat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). En l’acumulat dels sis primers mesos va arribar a uns ingressos de 5.194,5 milions d’euros, un 2,2% més. 

«Dia ha continuat amb la seva trajectòria positiva durant el tercer trimestre i en l’acumulat de l’any, gràcies als continus esforços de transformació que s’han portat a terme i que s’han centrat en l’oferta millorada de frescos als clients», ha celebrat la cadena.

Espanya, malgrat comptar amb un 8% menys de botigues que fa un any, la cadena ha facturat 1.101,5 milions d’euros en el tercer trimestre, cosa que suposa un augment del 4,9% gràcies a la «millora de l’assortiment i la distribució de les botigues», segons ha exposat. Per la companyia, la caiguda del turisme internacional, tant a Espanya com a Portugal aquest estiu, sí que ha sigut visible pel que fa al «trànsit de la botiga», però no ha tingut impacte en el seu acompliment, ja que s’ha mantingut «un increment en referència a la cistella mitjana».

Notícies relacionades

La cadena manté el seu propòsit de convertir-se en «l’oferta de proximitat escollida pels clients» espanyols. Així, el nou model de franquícies que ha ideat ja s’ha implementat a més de 700 botigues al setembre, cosa que representa un 65% de les franquícies a Espanya. En el cas de Portugal, el grup Dia ha facturat 163,1 milions d’euros, un 4,2% més. 

D’altra banda, en el cas d’Amèrica Llatina, els dos mercats en què és present han tingut unes sòlides vendes netes en moneda local, tot i que després del tipus de canvi l’Argentina ha registrat una facturació de 181,3 milions d’euros (un 17,3% més), mentre que el Brasil ha guanyat 233,3 milions d’euros (un 15,8% menys). No obstant, la companyia ha assegurat que el Brasil «continua beneficiant-se de la millora en la cadena de subministrament i de l’operativa en botigues, així com del desplegament de la nova estratègia comercial».

Temes:

Supermercats