Womenalia

Pablo Isla assegura que a Inditex les dones guanyen més que els homes

El president d'Inditex inaugura la primera jornada de Womenalia Inspiration Day by Woman

La jornada ha comptat amb Daniel i Marc Vidal, Carme Artigas i Begoña Villacís, entre d'altres

zentauroepp55415876 201014205753

zentauroepp55415876 201014205753

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Inditex la bretxa salarial és positiva, guanyen més les dones que els homes. Així ho ha assegurat el president del gegant tèxtil, Pablo Isla, durant la seva participació a Womenalia Inspiration Day by Woman, un esdeveniment que reuneix durant dues jornades algunes de les directives i emprenedores més importants d’Espanya, amb un fil conductor: el concepte de ‘valor’. 

Isla, encarregat d’inaugurar el primer dia, va defensar el pes del personal femení, tant a la plantilla com en la direcció de l’empresa gallega amb un gran nombre de dones en la funció de ’directora de país’. Per exemple, la directora de la Xina que va començar a Inditex en una botiga a Fuengirola; però també les directores del Japó, Bèlgica, Canadà, Sud-àfrica, Austràlia o la República Txeca.

El president de la multinacional, que ha assenyalat que la incorporació de dones «ha donat un resultat extraordinari», ha assegurat que «una de les coses» de les que se sent més orgullós en els últims anys del grup ha sigut la «transformació de les condicions de feina i de vida» en el sector tèxtil a Tànger (nord del Marroc) on la cadena té una àmplia part de la seva producció.

«Els valors en el pla personal són els principis pels quals et regeixes a la vida i en el pla empresarial és una mica el mateix», ha assegurat el dirigent. A més de la igualtat dins de l’empresa, Isla va destacar la sostenibilitat i la integració entre el món físic i el món digital com els altres dos vectors en què es recolza el grup.

A més de Pablo Isla, la jornada també ha comptat amb el debat dels economistes Daniel Lacalle, i Marc Vidal, que moderats pel director de EL PERIÓDICO, Albert Sáez, han coincidit a assenyalar que el valor de les empreses són les persones, per sobre de la tecnologia. En aquest sentit, Lacalle ha posat d’exemple la diferència qualitativa entre dos telèfons de diferents marques que utilitzen la mateixa tecnologia. «Si pensem que l’aportació creativa de l’ésser humà no és l’important i ho és la tecnologia perdem l’oportunitat d’utilitzar la tecnologia per crear valor», ha explicat.

Per a tots dos la tecnologia és una «eina» que ha accelerat amb el coronavirus el seu desenvolupament perquè «les crisis acceleren el que en qualsevol cas era inevitable». «Jo tinc la teoria que el que està canviant canviaria igualment», ha assegurat Vidal. Un exemple d’aquest auge el van plasmar en xifres la directora general de Mastercard España, Paloma Real, que ha reconegut que el 70% dels espanyols van utilitzar targeta en els seus pagaments durant el període de crisi –-una tendència que, segons el seu parer, «anirà guanyant terreny amb el temps» --, i la presidenta de Twitter Espanya, Natalie Picquot, qui ha avançat que l’ús de la xarxa social s’ha incrementat un 34% durant aquest període.  

Notícies relacionades

En la mateixa línia, la secretària d’estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, Carme Artigas, ha remarcat que amb l’arribada del confinament, un mes després de la seva presa de possessió del seu càrrec, «l’important va passar a ser urgent» amb grans avenços en un temps rècord. Artigas va posar d’exemple l’adaptació de la restauració amb codis QR a les taules i eines innovadores com el Radar Covid que preveu «aturar» la cadena de contactes per reduir els contagis. La secretària d’Estat va anunciar, a més, l’ús d’intel·ligència artificial per «llegir» historials clínics dels pacients de Covid a l’hospital Clínic de Barcelona, el 12 d’octubre de Madrid i el Vírgen del Rocío de Sevilla per «poder fer predicció de tractaments i de simptomatologia».

La jornada va comptar també amb la participació de la directora de Consumer Business d’Amazon, Ruth Díaz; el president del grup Oesia, Luis Furnells, i la vicealcaldessa de Madrid, Begoña Villacís, que ha defensat la necessitat que hi hagi més polítics procedents de l’empresa privada i que no desenvolupin tota la seva vida professional en l’àmbit públic per «saber del que estan parlant». Segons Villacís, en l’ocupació pública hi ha «bastanta» igualtat perquè sol ser un «refugi» per a dones que volen ser mares i continuar treballant, i no és així en l’empresa privada.