innovació financera
El BBVA llança una targeta sense numeració, caducitat i codi de seguretat visible
El plàstic serà gratis per als clients vinculats i costarà fins a 43 euros a l'any per a la resta

bbva
El BBVA ha presentat aquest dimecres la seva nova targeta Aqua, la principal novetat de la qual és que no inclou a la superfície ni la numeració, ni la data de caducitat, ni el codi de seguretat (CVV). La mesura busca evitar que el plàstic pugui ser utilitzat de forma fraudulenta en cas de pèrdua o robatori al món físic o de sostracció de la informació de forma virtual. Les tres dades necessàries per fer pagaments s’hauran de consultar a l’aplicació mòbil del banc i a més, com a iniciativa de protecció addicional, el CVV no serà permanent, sinó que tindrà una vigència de només cinc minuts una vegada sol·licitat.
La targeta serà gratuïta per als clients que compleixin els criteris de vinculació que ja exigia el banc i tindrà una comissió anual per a la resta de 35 euros a les targetes de dèbit i de 43 euros en les de crèdit (en aquest cas, amb un primer any gratuït). El banc eximeix del pagament per les targetes els nous clients que es donen d’alta a través d’internet o la seva aplicació mòbil i els que ho fan en una oficina si domicilien la nòmina o pensió.
Gonzalo Rodríguez, director de desenvolupament de negoci de BBVA Espanya, ha apuntat que el banc entregarà una Aqua a tots els nous clients que es donin d’alta a través de la web o l’aplicació mòbil, així com als que ho elegeixin si es donen d’alta d’oficines i als antics clients que ho sol·licitin «sense cap cost». L’entitat estima que en dos anys haurà emès un milió d’aquestes targetes.
Física o virtual
Els usuaris podran elegir entre rebre la targeta física o tenir-la només al mòbil, així com entre les modalitats de dèbit, crèdit o prepagament. El producte permet també consultar en quins comerços electrònics i dispositius de pagament estan emmagatzemades les dades de la targeta per suspendre’ls o activar-los en qualsevol moment i ofereix al client no haver de preocupar-se d’actualitzar la informació en cas de venciment perquè el banc permetrà fer-ho de forma automàtica.
Rodríguez ha apuntat que la targeta va dirigida a tota la base de clients del BBVA, però serà especialment atractiva per als que volen fer compres a través d’internet i «no se senten totalment segurs». Segons ha explicat, entorn del 10% dels pagaments amb targeta dels clients del banc a Espanya es fan ja amb el mòbil. Dues terceres parts dels clients de l’entitat al país són ja digitals i les vendes per aquest canal han pujat un 58% amb la pandèmia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?