innovació financera

El BBVA llança una targeta sense numeració, caducitat i codi de seguretat visible

El plàstic serà gratis per als clients vinculats i costarà fins a 43 euros a l'any per a la resta

bbva

bbva

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

El BBVA ha presentat aquest dimecres la seva nova targeta Aqua, la principal novetat de la qual és que no inclou a la superfície ni la numeració, ni la data de caducitat, ni el codi de seguretat (CVV). La mesura busca evitar que el plàstic pugui ser utilitzat de forma fraudulenta en cas de pèrdua o robatori al món físic o de sostracció de la informació de forma virtual. Les tres dades necessàries per fer pagaments s’hauran de consultar a l’aplicació mòbil del banc i a més, com a iniciativa de protecció addicional, el CVV no serà permanent, sinó que tindrà una vigència de només cinc minuts una vegada sol·licitat.

La targeta serà gratuïta per als clients que compleixin els criteris de vinculació que ja exigia el banc i tindrà una comissió anual per a la resta de 35 euros a les targetes de dèbit i de 43 euros en les de crèdit (en aquest cas, amb un primer any gratuït). El banc eximeix del pagament per les targetes els nous clients que es donen d’alta a través d’internet o la seva aplicació mòbil i els que ho fan en una oficina si domicilien la nòmina o pensió.

Gonzalo Rodríguez, director de desenvolupament de negoci de BBVA Espanya, ha apuntat que el banc entregarà una Aqua a tots els nous clients que es donin d’alta a través de la web o l’aplicació mòbil, així com als que ho elegeixin si es donen d’alta d’oficines i als antics clients que ho sol·licitin «sense cap cost». L’entitat estima que en dos anys haurà emès un milió d’aquestes targetes.

Física o virtual

Els usuaris podran elegir entre rebre la targeta física o tenir-la només al mòbil, així com entre les modalitats de dèbit, crèdit o prepagament. El producte permet també consultar en quins comerços electrònics i dispositius de pagament estan emmagatzemades les dades de la targeta per suspendre’ls o activar-los en qualsevol moment i ofereix al client no haver de preocupar-se d’actualitzar la informació en cas de venciment perquè el banc permetrà fer-ho de forma automàtica.

Notícies relacionades

Rodríguez ha apuntat que la targeta va dirigida a tota la base de clients del BBVA, però serà especialment atractiva per als que volen fer compres a través d’internet i «no se senten totalment segurs». Segons ha explicat, entorn del 10% dels pagaments amb targeta dels clients del banc a Espanya es fan ja amb el mòbil. Dues terceres parts dels clients de l’entitat al país són ja digitals i les vendes per aquest canal han pujat un 58% amb la pandèmia.

  

Temes:

BBVA