campanya comercial

Bankia obre una nova 'guerra' de captació de plans pensions

L'entitat remunerarà fins amb un 5% les aportacions procedents d'altres entitats financeres.

zentauroepp54987331 caixabank bankia200918131453

zentauroepp54987331 caixabank bankia200918131453 / ALBERT GEA

3
Es llegeix en minuts

Ja ho va fer l’any passat i va provocar la reacció d’una bona part del sector. Bankia torna aquest any a atiar la competència en la captació de plans de pensions coincidint amb la campanya que les entitats solen posar en marxa en l’últim trimestre. L’entitat en procés de fusió amb Bankia ha anunciat que abonarà amb fins a un 5% les aportacions i els traspassos procedents d’altres entitats als seus plans de pensions durant la campanya de pensions, que es mantindrà vigent fins a final d’any.

L’esquema de bonificacions estarà en funció de la quantia aportada o mobilitzada d’altres entitats, el pla de destí i el compromís de permanència, de manera que el 5% es reserva per a les aportacions més elevades. El banc també fomentarà les contribucions a plans de pensions amb diferents productes en funció de les aportacions realitzades a aquests instruments d’estalvi a llarg termini.

Al sistema de bonificacions s’accedeix a partir de 5.000 euros de mobilitzacions. Des d’aquesta quantitat es pot obtenir un 1,50% de bonificació, amb un màxim de 3.000 euros per partícip, si s’adquireix un compromís de permanència de 36 mesos.  Aquest percentatge de bonificació podria arribar al 2,50% si el compromís de permanència és de 48 mesos i el destí de les mobilitzacions se circumscriu a una selecció de plans de pensions, amb 19 productes diferents.  Es pot accedir a bonificacions superiors, entre el 3,5% i el 5%, a partir de mobilitzacions de 25.000 euros i un compromís de permanència de fins a 60 mesos. En aquest cas, el percentatge de bonificació es negocia amb el client en funció de la quantitat mobilitzada i el compromís de permanència. Igual com en el cas anterior, les mobilitzacions s’hauran de destinar a una selecció de 19 plans.

A més, assenyala Bankia, es potencien els xecs regal d’Amazon.es per ser bescanviats en compres realitzades a la seva pàgina web. A més, si l’import de les aportacions o traspassos supera els 8.000 euros, els clients tindran la possibilitat d’elegir entre aquest val canviable i un producte tecnològic.

Els productes que poden rebre els clients a l’actual campanya de pensions, que es prologa fins al 31 de desembre i té existències limitades, variaran en funció del següent escalat: Per a aportacions entre 3.000 i 4.999 euros, el partícip rebrà un val per a Amazon.es per 25 euros (6.000 unitats). A les aportacions entre 5.000 i 7.999 euros els correspondran un xec de 50 euros per gastar a Amazon.es (4.000 unitats). Per a aportacions entre 8.000 i 15.999 euros, el client podrà triar entre un val canviable a Amazon.es per valor de 100 euros o un ‘smartphone’ LG K30 Dual el SIM (4.000 unitats de xecs i 1.000 de telèfons). I finalment, per a aportacions des de 16.000 euros, el partícip podrà escollir entre un cupó valorat en 250 euros per bescanviar-lo per articles d’Amazon.es o una televisió LG Smart de 32 polzades (250 unitats de xecs i 250 de Smart TV).

Xecs vàlids 10 anys

Els xecs regal d’Amazon.es canviables en la seva pàgina web tenen una validesa de 10 anys. Les compres es podran carregar al saldo disponible en aquest, igual com els possibles costos d’enviament.

Amb la finalitat de fomentar l’estalvi sistemàtic per a la jubilació, Bankia concedirà als clients que no siguin titulars d’un pla sistemàtic i en donin un d’alta per import mínim de 50 euros mensuals, mantenint-lo per un termini de 5 anys, un abonament en compte per valor de la primera aportació (import màxim de l’abonament 300 euros).

Notícies relacionades

L’entitat financera, que ha registrat un creixement significatiu en fons d’inversió en els últims anys, tenia una menor presència al mercat de plans de pensions, raó per la qual va posar en marxa una campanya agressiva durant el passat exercici que aquest any es proposa repetir. El desembre del 2018, Bankia registrava un patrimoni en plans de pensions individuals de 5.751 milions. Un any després, majoritàriament, com a conseqüència de la campanya comercial, el saldo era de 6.169 milions d’euros.

L’increment, no obstant, per millorar la seva quota de mercat relativa al sector no es va veure del tot compensat, ja que CaixaBank també va posar en circulació una campanya agressiva que li va permetre elevar la seva quota del 23,33% el 2018 al 24,95% el 2019. Però les altres dues grans entitats (BBVA i Santander) van registrar descensos en la participació en el mercat de plans de pensions individuals en aquest exercici tant en volum com en participació de mercat.