LIBERALITZACIÓ DEL TRANSPORT
Ouigo: com aconseguir els bitllets a un euro que el nou AVE 'low cost' llança a Espanya
La companyia francesa posa 10.000 bitllets a un euro a partir de dijous per a cinc freqüències que connectaran Barcelona i Madrid, amb parada a Tarragona i Saragossa

zentauroepp55055710 soc200923130421 /
Espanya es prepara per al desplegament de ferrocarrils d’alta velocitat a baix cost. Aquest dimarts la companyia SNCF, la Renfe francesa, va anunciar l’arribada del seu tren ‘low cost’ Ouigo, amb el qual pretenen competir amb Avlo, l’AVE de baix cost impulsat per la Renfe el març passat.
Intentem resoldre aquí alguns dubtes sobre aquest nou tren.
¿Quan es posarà en marxa?
Hèléne Valenzuela, directora general d’Ouigo a Espanya, va assegurar ahir que el seu tren d’alta velocitat es posarà a rodar el pròxim 15 de març del 2021.
¿Quin cost tindrà?
Tot i que encara es desconeixen les seves tarifes, la companyia francesa ha llançat una sucosa oferta: 10.000 bitllets a tan sols un euro. Aquesta oferta estarà únicament disponible per a les 10.000 primeres persones que es registrin a la pàgina web d’Ouigo a partir d’aquest dijous 24 de setembre a les 18.00 hores. El bo adquirit es podrà canviar per un bitllet en les pròximes setmanes.
Valenzuela va remarcar que més endavant Ouigo es basarà en una tarifa de preus «de mitjana un 50% més baixos que els actuals».
¿Quines zones connectarà?
En una primera fase Ouigo comptarà amb un corredor entre Barcelona i Madrid, que també farà parada en ciutats com Tarragona o Saragossa. Serà el primer operador ferroviari amb cinc freqüències diàries. Més endavant, Ouigo també posarà en marxa el corredor Madrid-Llevant i Madrid-Sevilla, tot i que no hi ha data per a aquests projectes.
¿Quants llocs de treball es generaran?
Segons la mateixa empresa, el desplegament d’Ouigo a Espanya suposarà la creació de fins a 1.300 llocs de treball directes i indirectes, sobretot en el manteniment de trens.
¿Quina capacitat tindran?
Notícies relacionadesEls trens d’Ouigo, propietat d’Alstom, seran de doble pis i tindran capacitat per a 509 places. Amb la connexió Madrid-Barcelona, Madrid-Llevant i Madrid-Sevilla, Ouigo preveu arribar a les 30 freqüències diàries, amb una capacitat de 30.000 seients.
¿Què suposa l’arribada d’Ouigo a Espanya?
L’arribada de la companyia francesa suposa la liberalització ferroviària d’Espanya, datada per la Unió Europea el pròxim 14 de desembre del 2020. Dit d’una altra forma, Renfe haurà de competir ara amb altres empreses per oferir els seus serveis ferroviaris. El desplegament de l’Avlo, l’AVE ‘low cost’ impulsat per la Renfe el març passat, va quedar congelat a causa de la pandèmia de la Covid-19.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos