22 set 2020

Anar al contingut

canvis en la distribució

Zara (Inditex) activa el Mode Botiga, o com saber què hi ha a la botiga sense haver-hi d'anar

L'app de Zara permet localitzar físicament una peça a la botiga amb el mòbil, i fins i tot reservar un emprovador sense fer cua

Eduardo López Alonso

Zara (Inditex) activa el Mode Botiga, o com saber què hi ha a la botiga sense haver-hi d'anar

Inditex ha fet un pas més en la renovació tecnològica del comerç. Aquesta setmana ha incorporat a 25 botigues de Zara a Espanya l’última tecnologia aplicada al model de botiga integrada ‘offline-online’, el control a distància del contingut de les botigues per part del client. Botigues de Madrid, Barcelona, Bilbao, la Corunya, Sevilla, Pamplona, Màlaga o Badajoz se sumen a l’assumpte. El sistema ve a apaivagar aquells que atribuïen al gegant gallec la falta d’una aposta clara per aplicacions per a mòbils per realitzar les compres. L’aposta d’Inditex es denomina ’Mode Botiga’ i pretén que el client «porti la botiga de la seva elecció al palmell de la mà».

A través de l’APP de Zara, el client pot activar aquesta funció i triar navegar per la botiga que desitgi. A partir d’aquell moment, observa les col·leccions disponibles en el mateix espai, pot comprar ‘online’ la unitat específica i, si així ho desitja, pot recollir-la a la botiga en tot just 30 minuts, temps requerit perquè
el personal prepari la comanda.

Un altre mode de funcionament permet la recerca de peces. Aquesta funció és possible gràcies a la incorporació de tecnologia d’identificació per radiofreqüència RFID a totes les botigues i, sobre aquesta base, a la implantació del Sistema de Gestió Integrada del Stock (SINT). Aquest sistema permet
completar les comandes ‘online’ des de la botiga, cosa que ofereix una millora en la resposta al client i, en paral·lel, permet mantenir activa comercialment la totalitat de l’inventari tots els dies de l’any, independentment d’on s’ubiquin les unitats, en superfície comercial, magatzem de botiga o ‘online’. Una vegada a la botiga, els clients poden utilitzar APP de Zara, des del mòbil, consultar la ubicació física de les peces de la seva elecció, a través d’un plànol de botiga.

El Mode Botiga disposa d’altres funcions que evolucionen encara més l’experiència d’integració de la botiga amb la compra ‘online’. Així mateix, poden reservar emprovador des de l’aplicació, evitant esperes i millorant l’experiència. L’aplicació, compatible amb el pagament amb mòbil, permet triar l’opció d’e-ticket, eliminant l’ús de paper i conservant en la seva aplicació l’històric de les seves compres i els e-tickets corresponents.

Durant el segon trimestre, Inditex va superar per primera vegada la xifra d’un milió de comandes ‘online’ en un sol dia. En els primers set mesos de l’any (febrer a agost) les botigues ‘online’ del grup van fregar
els 3.000 milions de visites i els seus perfils en xarxes socials compten amb 190 milions de seguidors.

Temes: Inditex