CRISI COM A OPORTUNITAT

El teletreball dispara el benefici de Zoom, que espera quadruplicar la seva facturació el 2020

L'aplicació de videoconferències va registrar un benefici net de 177 milions d'euros, i així multiplica per 43 els seus guanys del 2019

zentauroepp52899945 vinculo social200323200817

zentauroepp52899945 vinculo social200323200817

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

L’aplicació de videoconferències Zoom Video Communications va registrar un benefici net atribuït de 212,76 milions de dòlars (177 milions d’euros) entre els mesos de febrer i juliol, el primer semestre del seu any fiscal, cosa que suposa multiplicar per 43 els guanys de la companyia en el mateix període del 2019 com a reflex de l’impuls de la seva activitat pel teletreball i les mesures de distanciament social aplicades per contenir la pandèmia de coronavirus.

Els ingressos de Zoom en el primer semestre van augmentar un 270% interanual, fins a 991,68 milions de dòlars (827 milions d’euros), i la companyia confia tancar l’exercici amb una facturació d’entre 2.370 i 2.390 milions de dòlars (1.977 i 1.994 milions de euros), gairebé quatre vegades més que els 622 milions de dòlars (519 milions d’euros) ingressats per la multinacional en el seu anterior any fiscal.

Entre els mesos de maig i juliol, el segon trimestre fiscal per a la companyia, malgrat el gradual aixecament de les mesures de confinament, Zoom va obtenir un benefici net atribuït de 185,7 milions de dòlars (155 milions d’euros), unes 33 vegades més que els 5,5 milions de dòlars (4,6 milions d’euros) comptabilitzats en el mateix període del 2019.

La xifra de negoci de Zoom en el segon trimestre del seu exercici va arribar als 663,5 milions de dòlars (553 milions d’euros), una millora del 355% en comparació amb els seus ingressos del mateix període de l’any anterior.

Al finalitzar el primer trimestre, Zoom comptava amb prop de 370.200 clients amb més d’una desena d’empleats, cosa que representa un creixement del 40% respecte del primer trimestre i del 458% en 12 mesos, va precisar l’empresa.

Notícies relacionades

«Les organitzacions estan passant d’abordar les seves necessitats més immediates de negoci a apostar per un futur de teletreball, aprenentatge remot i connectivitat des de qualsevol lloc a través de la plataforma de Zoom», va dir el fundador i conseller delegat de Zoom, Eric Yuan.

«La nostra capacitat per mantenir les persones de tot el món connectades, juntament amb la nostra sòlida execució, va generar un creixement dels ingressos del 355% interanual en el segon trimestre i ens va permetre augmentar la nostra perspectiva d’ingressos», va afegir.