DISTRIBUCIÓ

Carrefour compra Supersol per 78 milions d'euros

Amb l'adquisició de 172 supermercats, el gegant francès pretén consolidar la seva posició al comerç de proximitat

fachada-carrefour

fachada-carrefour

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El gegant francès de la distribució Carrefour ha anunciat aquest dijous la compra de la cadena de supermercats Supersol. L’operació, valorada en uns 78 milions d’euros, es portarà a terme d’aquí a inicis del 2021, i comporta l’adquisició de 172 botigues a Espanya, la majoria, situades en nuclis urbans. La compra hauria de facilitar l’estratègia seguida els últims anys per Carrefour de potenciar el canal de venda de proximitat, tot i les dificultats que els hipermercats han tingut els últims anys i que la pandèmia a evidenciat encara més. 

Segons un comunicat de Carrefour, la suma de les botigues de Supersol reforçarà la seva posició com a número dos del sector a Espanya, darrere de Mercadona. Supersol va facturar l’any passat de l’ordre dels 450 milions d’euros i les seves botigues estan principalment ubicades a Andalusia i Madrid. Igualment, compta amb tres magatzems logístics a Madrid, Màlaga i Cadis, i dona ocupació directa a més de 4.000 persones.

«Aquesta adquisició contribuirà al desenvolupament del comerç electrònic alimentari, ja que les botigues es convertiran en nous punts de recollida de comandes. Aproximadament el 90% de les botigues adquirides estan ubicades a les grans ciutats (Madrid, Màlaga, Cadis i Sevilla)», explica el gegant francès. L’aposta per formats comercials de proximitat ha sigut una obsessió de la direcció de Carrefour els últims anys, que sembla que d’aquesta manera podrà millorar també el repartiment a domicili i la compra ‘online’. 

Notícies relacionades

Les negociacions amb Supersol es van iniciar a principis d’any i es van accelerar amb la pandèmia. Al grup resultant, Carrefour aporta un indubtable coneixement del mercat internacional i solidesa financera per al manteniment de l’activitat i l’actualització de Supersol, les inversions més grans de la qual en comerç electrònic haurien trastocat el seu balanç, actualment definit per la direcció del grup com de «situació financera saludable».

«Malgrat les inversions i esforços realitzats, entenem que és necessari continuar fent inversions per garantir la continuïtat de les operacions i no tenim cap dubte que Carrefour és el millor operador per assegurar aquesta continuïtat i la competitivitat de les nostres botigues», va afirmar el conseller delegat de Supersol, Vygintas Sapokas.