efectes de la crisi sanitària
Espanya està a la cua de la recuperació entre els països de l'OCDE
L'organització constata que l'economia espanyola és una de les més castigades per la pandèmia

goticok
L’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) percep una inflexió a la baixa de l’activitat econòmica a Espanya que va a contracorrent de la tendència general dels seus països membres, en els quals es reforcen els signes de recuperació que ja s’estaven notant des de feia dos mesos. La variació el mes de juliol per a Espanya de l’indicador compost avançat, que assenyala per endavant inflexions del cicle econòmic, va ser el pitjor de tots els membres de l’OCDE, amb una caiguda de 0,63 punts.
Espanya es va quedar així en 93,72 punts, clarament per sota del nivell 100 que marca la mitjana de llarg termini i també dels 98,88 punts que tenia el mes de gener, abans que es comencessin a sentir els efectes de la crisi del coronavirus. Sobretot, aquest moviment contrasta amb la pujada de la gran majoria dels seus socis al juliol, amb una alça de 0,98 punts per al conjunt de l’OCDE a 97,98 punts, i de 0,64 a la zona euro fins a 97,29 punts.
Males previsions
En el seu informe semestral de perspectives publicat el 10 de juny, l’OCDE avançava que l’economia espanyola seria una de les més castigades per la crisi de la Covid-19, amb una caiguda del producte interior brut (PIB) aquest any de l’11,1% en un dels seus dos escenaris, i que podria arribar al 14,4% en cas d’una segona onada de l’epidèmia.
Els indicadors compostos avançats no serveixen per quantificar el grau de recuperació de l’activitat o de retrocés, sinó la força de les inflexions en el cicle econòmic, tant a l’alça com a la baixa.
El mes de juliol, van pujar de forma significativa als Estats Units (1,54 punts, fins a 97,47 punts), el Regne Unit (1,52 fins a 98,97), però també a Alemanya (0,97 fins a 98,85) o a França (0,88 fins a 97,94). Entre els pocs que van veure les seves xifres caure hi va haver Mèxic (0,11 punts a 98,13), Austràlia (0,09 a 98,44), Eslovàquia (0,24 a 92,77) o Eslovènia (0,25 a 93,08).
Quant a les principals economies emergents (que no formen part de l’OCDE), l’evolució ascendent també va dominar, amb creixements per al Brasil (+0,69 punts fins a 99,98 punts), la Xina (0,36 a 97,94 punts) i sobretot l’Índia (1,54 a 95,71) i Indonèsia (2,63 a 94,12).
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Reunió entre governs a Palau El nou finançament de Catalunya es convertirà en un acord «bilateral» entre governs dilluns que ve
- Control exhaustiu Barcelona proposa a Airbnb un nou conveni més exigent: «Hi ha anuncis en què l’amfitrió es diu James Bond»
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE