Canvis en el sector
El cava es distingirà pel seu origen i singularitats
Es delimiten quatre zones: Comtats de Barcelona, Valle del Ebro, Viñedos de Almendralejo i Altos de Levante
El cava de més de 9 mesos serà Cava de guarda i el de més de 18 mesos, Cava de guarda superior.

zentauroepp48587943 onbarcelona cava licoreria lateria bcn200715175648
El consell regulador del Cava ha aprovat aquest dimecres per unanimitat la nova zonificació i segmentació qualitativa de la denominació (DO) d’origen dels escumosos per potenciar el prestigi d’aquests productes. Una decisió que es plasma després del cisma que es va viure al sector amb el naixement de Corpinnat, format per nou elaboradors de vins escumosos de nivell mitjà i alt, que van acabar sortint de la denominació d’origen.
El president de l’organisme, Javier Pagès, ha definit l’acord com «un fet històric» amb què el cava es posa «a l’avantguarda de les denominacions d’origen de vins escumosos de màxima qualitat elaborats sota l’estricte mètode tradicional i acosta al consumidor el procés de producció».
«Cada vegada més el consumidor vol saber d’on venen els productes, intentar entendre com s’elaboren i produeixen aquestes vinyes», exposa Pagès. Les noves distincions, que apareixeran a la contraetiqueta de l’ampolla a partir de mitjans de l’any que ve, diferencien entre caves de més de 9 mesos, que es denominaran Cava de guarda, i els de més de 18 mesos que seran Cava de guarda superior. En aquest últim s’engloben els Reserva, els Gran Reserva i els de Paratge Qualificat.
Notícies relacionadesS’inclouen conceptes com la producció ecològica, el registre de vinyes que reuneixen unes condicions especials i més temps de criança amb l’objectiu d’«aconseguir més singularitat i diferenciació per als caves amb unes quotes qualitatives elevadíssimes». Així mateix, s’identifica aquells cellers que duen a terme l’elaboració dels productes emparats per la DO Cava amb el 100% del premsatge i el vinificat en la propietat.
Quant a l’origen es delimiten quatre grans zones partint dels seus trets climàtics i geogràfics: Comtats de Barcelona, Valle del Ebro, Viñedos de Almendralejo i Altos de Levante. Un segon nivell de subzones que coincideixen amb regions vitivinícoles ja existents. En el cas de Comtats de Barcelona, Valls d’Anoia-Foix; Serra de Mar; Conca del Gaia; Serra de Prades i Pla de Ponent; i en el cas de la Valle del Ebro, Alto Ebro i Valle del Cierzo. I un tercer nivell que és el del Paratge Qualificat, que ve definit per la identificació de les parcel·les que el componen.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Markus Villig, cofundador i director executiu de Bolt: "A Europa vam competir per tenir més diners, no el millor producte"
- Operació Javier Escribano espera tancar la "fusió" amb Indra abans de final d’any
- Cercles concèntrics La banca continuarà opant (beneïda)
- Energia Les grans elèctriques es donen 10 dies per intercedir per Almaraz
- Macroeconomia La Cambra preveu que el PIB català creixi un 2,9% aquest any