ajuts
Brussel·les aprova el rescat de KLM pel govern holandès
El paquet de mesures per a la liquiditat de l'aerolínia ascendeix a 3.400 milions d'euros
Undated file picture of KLM jets at airport Schiphol. Air France and Dutch carrier KLM are merging to create the world’s largest airline in terms of turnover, both companies announced Tuesday 30 September 2003. The merger will be carried out through an exchange of shares, with Air France and the French state owning 81 percent of the new entity, called Air France-KLM, and the Dutch carrier owning the remaining 19 percent. EFE/epa/ANP FILES/Toussaint Kluiters// /
La Comissió Europea (CE) ha donat aquest dilluns llum verda a un paquet d’ajuts de 3.400 milions d’euros per part del Govern holandès a l’aerolínia KLM, el segon ocupador més gran privat del país, per compensar els perjudicis causats per la crisi del coronavirus.
Brussel·les considera que l’ajuda proposada per l’Executiu holandès «contribuirà a gestionar l’impacte econòmic del coronavirus a Holanda» i és «necessària, apropiada i proporcionada per evitar una pertorbació seriosa» en l’economia d’aquest país, després de constatar-se que KLM no disposava de liquiditat per reiniciar les seves operacions.
«El suport de l’Estat holandès és essencial per obtenir liquiditat vital per enfrontar aquest difícil període. Holanda ha demostrat que totes les altres mesures potencials per obtenir liquiditat als mercats s’havien explorat i intentat», va explicar la Comissió Europea en un comunicat.
El recolzament aprovat arribarà a KLM en forma d’una garantia estatal per a préstecs d’un consorci de bancs i un préstec subordinat a l’empresa per part de l’Estat.
Brussel·les considera que les dues mesures compleixen amb les condicions temporals d’ajuts estatals durant la crisi del coronavirus, ja que, per exemple, el préstec associat a la garantia no superarà els 2.400 milions d’euros i l’aerolínia no es trobava en dificultats abans del 31 de desembre de 2019, entre altres criteris.
KLM compta amb més de 36.600 empleats i, com a segon ocupador privat del país més gran, es tracta d’una empresa clau per a l’economia holandesa, ja que assegura la connectivitat del país amb destinacions a Europa, els territoris holandesos d’ultramar i amb la resta del món.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Internacional Mor una dona de 80 anys després de ser oblidada per un creuer en una illa remota d’Austràlia
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
