LLOC CLAU
Espanya torna a fracassar en el seu intent de presidir l'Eurogrup
L'irlandès Donohoe s'imposa a la candidatura espanyola de Calviño per dirigir el col·legi de ministres de Finances de la zona euro
Amb els recolzaments de països com Alemanya, França, Itàlia i Portugal no n'hi ha hagut prou per a la candidatura espanyola

rosas53797261 calvino presentacion plan turistico moncloa200620191503 /
Per segona vegada, Espanya ha tornat a fracassar en el seu intent de presidir l’Eurogrup. La candidatura de Nadia Calviño per presidir l’influent consell informal de ministres de Finances de l’eurozona ha sigut derrotada aquest dijous en una votació en la qual s’ha imposat la del ministre irlandès Paschal Donohoe.
No ho va aconseguir Luis de Guindos fa cinc anys, expulsat de la carrera pel socialdemòcrata holandès Jeroen Dijsselbloem el juliol del 2015. I tampoc ho ha aconseguit cinc anys després la socialista espanyola Nadia Calviño, superada en aquesta ocasió pel conservador irlandès Paschal Donohoe. Amb el recolzament públic expressat pels tres grans de l’Eurogrup –Alemanya, Itàlia i França– no n’hi ha hagut prou per encimbellar la vicepresidenta econòmica del Govern a la presidència d’aquest fòrum informal dels països de l’euro.
«Saben l’important que és l’Eurogrup i estic segur que el deixo en bones mans», ha dit el president sortint, Mário Centeno, abans de l’elecció sobre els tres «excel·lents» candidats que han competit pel càrrec. Tot i que Calviño partia com la «gran favorita» per substituir el socialista portuguès, que deixarà el lloc el 12 de juliol després de dos anys i mig com a president, no ha aconseguit assegurar-se el mínim de 10 dels 19 vots de l’Eurogrup.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Crac dels ‘reels’ Jordi Roca, l’‘influencer’ que xiuxiueja i té més d’un milió de seguidors a Instagram