iniciatives
Ábalos diu que el nou pla d'ajuts a les aerolínies no serà un rescat
El ministre de Transport eludeix quantificar-ne l'import, però apunta que l'objectiu és garantir la solvència de les companyies
zentauroepp45957704 abalos181119093452
La nova línia de crèdit en què treballa el Govern de Pedro Sánchez per recolzar les aerolínies espanyoles no amaga cap pla de rescat, però de moment el ministre de Transport, José Luis Ábalos, no ha volgut precisar l’import en el qual treballen per garantir la liquiditat i la solvència d’un sector que consideren estratègic. «No ens plantegem un paquet de rescat perquè estem tenint una actitud molt proactiva amb les companyies aèries. Estem en permanent contacte respecte a les seves necessitats de liquiditat, pensant en la solvència, i són les aerolínies les que ens estan traslladant les necessitats», ha explicat el ministre després de reunir-se a Brussel·les amb la comissària Adina Valean en el que ha sigut la primera trobada física que manté la titular de transports europea des que la pandèmia de la Covid-19 paralitzés l’activitat presencial a la capital comunitària.
Ábalos ha recordat que les empreses han disposat fins ara de 1.700 milions d’euros a través de crèdits de l’ICO i, tot i que ha evitat precisar les quantitats que estan estudiant, ha explicat que actuaran en funció de les propostes rebudes de les aerolínies. «Sabem les necessitats de cada companyia, però no és qüestió d’exposar aquí el que cada una necessita. Sabem exactament què és el que ens demanen», ha conclòs.
En funció d’aquestes peticions, «el que farà l’Estat és garantir i mantenir aquestes companyies que caracteritzem d’estratègiques, però no hi ha rescat perquè no se’ns està plantejant un rescat. Estem responent a les necessitats que ens plantegen les companyies i el sector», ha insistit, i ha remarcat que el nou fons de reconstrucció i l’instrument de solvència inclòs per la Comissió Europea en el pla tenen un paper important per jugar en el cas de sectors estratègics com pot ser el del transport aeri. El ministre espanyol ha aprofitat aquesta primera trobada per traslladar els objectius d’Espanya en matèria de transports –logística, sostenibilitat i digitalització, transport urbà i metropolità i preservació d’infraestructures– i convidar la comissària a una visita oficial a Espanya.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
