COMERÇ

Tret de sortida a les rebaixes abans del que estava previst

Inditex, El Corte Inglés i H&M obren ja els descomptes de la temporada estiuenca

L'elevat nivell d'estocs i la competència 'online' obliguen a retallar els preus per animar les vendes

zentauroepp53412856 eco200518091404

zentauroepp53412856 eco200518091404 / EUROPA PRESS

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les rebaixes comencen abans del que estava previst. Les botigues del grup Inditex (Zara, Oysho, Massimo Dutti, Berskha, Stradivarius i Pull&Bear) i El Corte Inglés han avançat l’inici dels descomptes estiuencs davant el temor del canibalisme de les vendes ‘online’, l’elevat nivell d’estocs i la presumpció de l’èxode dels clients a zones d’estiueig. Els intents de consensuar veladament unes ‘rebaixes light’ han quedat en res davant la transparència del sector comercial i les presses de les firmes a recuperar el que s’ha perdut durant el recent tancament per la pandèmia. MangoDesigualH&M i Springfield també han començat la campanya amb descomptes del 50%, mentre Cortefiel apunta al 60%, i Women’s Secret, al 70%. La roba de primavera i estiu es vendrà a les botigues amb descomptes mínims del 50%, percentatge generalitzat entre les principals cadenes. A internet, les rebaixes ja s’aplicaven en les últimes setmanes i han començat ‘oficialment’ aquest dimecres a les grans cadenes. Tot i que hi ha firmes que no han oficialitzat l’inici de les rebaixes d’estiu, a la pràctica han ofert també descomptes ja en els últims dies.

Caiguda de les vendes

Segons estimacions del sector, les vendes del sector tèxtil es van desplomar el 70% al març, el 90% a l’abril i el 72% al maig. Les rebaixes, com a típica mostra d’una mala temporada, arriben per minimitzar la desfeta. El sector comercial es va veure obligat a tancar botigues en els moments més durs de la crisi del coronavirus i, tot i que l’inici de la campanya s’avança, el cert és que en les últimes setmanes els descomptes han sigut visibles en la majoria de botigues, sobretot ‘online’, davant una obertura comercial que entre mesures de seguretat i límits d’aforament no ha sigut prou remei per ser optimistes. En el cas dels comerços més petits o les botigues de moda d’‘alt standing’, la situació tendeix a ser encara més alarmant per la falta de turistes.

Avanç de vendes ‘online’

A Espanya, algunes marques com Cortefiel, Pedro del Hierro (Tendam), Sfera (El Corte Inglés), H&M, Mango, Women’s Secret, Adolfo Domínguez i Bimba i Lola, entre d’altres, ja han penjat al llarg d’aquesta setmana el cartell de rebaixes tant a les seves botigues físiques com ‘online’ amb descomptes d’entre el 50% i el 60% en alguns productos. Durant el confinament també es van fer rebaixes ‘online’.

La distància social imposada per la normativa fa que les perspectives siguin moderades i que els nivells d’estocs hagin de ser reconduïts al setembre als canals ‘outlet’ o de venda hiperrebaixada i liquidació. Totes les cadenes tenen circuits de sortida de productes que no es poden vendre durant la temporada. 

Adaptació al postconfinament

Notícies relacionades

El Corte Inglés exemplifica la ‘timidesa’ de les rebaixes amb el lema ‘Nous temps, noves rebaixes’, tot i que assegura que el descompte del 50% s’aplicarà a més de 20.000 marques. Asseguren en fonts de la cadena que l’inici de la temporada de descomptes ja estava previst abans que Madrid i Barcelona entressin en fase tres. 

El Corte Inglés afirma que avança les rebaixes «perquè els clients puguin realitzar les seves compres de manera assossegada, sense aglomeracions i amb més espai disponible a la botiga», i perquè «es puguin anticipar» les compres abans que comencin les vacances. Adaptació a les noves circumstàncies.