efectes de la crisi sanitària

El BBVA planteja reforçar la marca Espanya per rescatar el sector turístic

Escarré (Meliá) afirma que la pandèmia és, sobretot, «una crisi turística» en una trobada sectorial

zentauroepp53562119 turismo valencia benidorm calpe lorenzo200528164458

zentauroepp53562119 turismo valencia benidorm calpe lorenzo200528164458 / A Miguel Lorenzo

2
Es llegeix en minuts

«La marca Espanya i el turisme es retroalimenten. És molt important treballar la marca Espanya per a la recuperació del sector turístic al nostre país. Espanya ha de vendre seguretat cap a fora», ha destacat el ‘country mànager’ de BBVA a Espanya, Peio Belausteguigoitia, en una trobada digital amb els consellers delegats dels principals grups hotelers d’Espanya. Durant la trobada, en la qual també ha participat el responsable d’Anàlisi Econòmica de BBVA Research, Rafael Doménech, s’ha analitzat la situació del sector hoteler després de la irrupció del Covid-19, a més de debatre sobre les mesures adoptades en el ‘Pla d’Impuls al Sector Turístic’ aprovat pel Govern. Els assistents han assenyalat la necessitat de mesures més ambicioses en termes d’ocupació, fiscalitat i plans de promoció per a una ràpida recuperació del sector.

Belausteguigoitia, després de destacar la fortalesa de la indústria hotelera a Espanya, ha posat èmfasi que és molt important donar suport a les empreses del sector amb solucions de liquiditat i finançament. «Des de mitjans de març, al voltant del 20% del finançament que el BBVA ha concedit a les empreses, ha anat destinada al sector turístic», ha assenyalat.

Ajuts a fons perdut

Notícies relacionades

PerGabriel Escarrer, conseller delegat de Meliá, el futur del sector hoteler passa per ajuts a fons perdut, per fiscalitat i per incentius perquè el consumidor viatgi. Segons l’executiu de Meliá, «la pandèmia és sobretot una crisi turística i no s’hi està donant la importància que s’hi hauria de donar». En aquest sentit, Simón Pedro, copresident del Grup Barceló, ha afirmat que és essencial «atacar l’urgent i alhora treballar en l’important. I l’important està molt relacionat amb el pla de reconstrucció europeu amb finançament europeu, on el turisme hauria de jugar un paper clau i on hauríem de ser capaços d’aconseguir recursos rellevants per treballar el nostre futur».

Per la seva banda, Ramón Aragonés, d’NH Hotel Group, va remarcar la relació entre la situació econòmica a Espanya i el turisme. «El turisme no és res més que un reflex de la capacitat de consum de la societat i, per tant, si està baixa, nosaltres patirem. Invertir en turisme és invertir en la recuperació d’aquest país, és un sector transversal perquè tot el que nosaltres generem beneficia tercers». No obstant, i malgrat la importància del sector turístic a Espanya, Felix Navas, conseller delegat de Catalonia, va assenyalar que «no hi ha ajuts directes al consumidor, al turista, com aconsegueix l’automòbil. No es pot entendre que hi hagi sectors que s’entreguin ajuts tan importants i a un sector que té un pes tan important en l’ocupació no tingui aquest tipus d’ajuts».

Temes:

BBVA Turisme