finançament
El Govern aprova l'últim tram d'avals de l'ICO
Podran mobilitzar crèdits per 15.500 milions, majoritàriament per a autònoms i pimes
zentauroepp50446820 washington united states 17 10 2019 nadia calvino spai191019172043 /
El Govern ha activat el cinquè i últim tram d’avals públics de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO) per a crèdits a empreses per import de 15.500 milions d’euros, que completa el programa dotat amb 100.000 milions d’euros habilitat el passat 17 de març per pal·liar els efectes de la crisi generada per l’expansió del coronavirus sobre el teixit productiu. Així ho ha anunciat la ministra d’Hisenda i portaveu de l’Executiu, María Jesús Montero, en la roda de premsa posterior a la reunió del Consell de Ministres.
En concret, 7.500 milions d’euros aniran destinats a autònoms i pimes, en línia amb el que s’ha realitzat en els trams anteriors, mentre que 5.000 milions d’euros d’avals són per a la resta d’empreses.
Així mateix, es reserven 2.500 milions d’euros que garantiran préstecs de pimes i autònoms però amb l’objectiu específic de dirigir-se al sector turístic, mentre s’obre un tram específic de 500 milions d’euros per impulsar el sector de l’automoció, que serviran per finançar la compra de vehicles d’ús professional.
Més mobilització de recursos
Montero ha destacat que aquest programa, gestionat per ICO i les entitats financeres, representa la mobilització de recursos públics més gran posada en marxa a Espanya per recolzar les empreses.
«Aquest últim tram permet continuar adaptant les línies a les necessitats que demostren les empreses en cada moment, que es consolida com una de les més utilitzades a Europa pel seu alt percentatge d’execució», ha indicat.
Notícies relacionadesAmb dades del 14 de juny passat, les empreses espanyoles han rebut més de 69.000 milions d’euros de finançament, en unes 564.110 operacions, que han sigut avalades amb 52.761 milions d’euros. La major part d’aquests fons s’ha dirigit a pimes i autònoms, fins al 98% del total, ja que és el col·lectiu més afectat per la pandèmia.
«Això ha permès que les empreses hagin pogut rebre un alè en un moment tremendament difícil, amb el qual poden garantir la seva liquiditat i cobrir les seves necessitats de circulant», ha assenyalat Montero.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- L’H, centenari com a ciutat | UNA ENTITAT a l’ALÇA Un club gran amb Alba i Thiago
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- La caixa de ressonància Ser de dretes i que t’agradi Extremoduro
- RECOMANACIONS LITERÀRIES 15 llibres de narrativa internacional per regalar aquest Nadal 2025
- ME TOO Radiografia després del cas Salazar: les denúncies per assetjament sexual que esquitxen tots els partits
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
