S'HAVIA D'INAUGURAR A L'ABRIL

Ábalos descarta engegar per ara l'AVE 'low cost'

Amb l'estat d'alarma i la distància social no s'omplirien totes les places del tren, per la qual cosa no seria rendible

zentauroepp51836555 soc renfe avlo ave lowcost200120212310

zentauroepp51836555 soc renfe avlo ave lowcost200120212310

1
Es llegeix en minuts
ACN

El ministre de Transport i Mobilitat, José Luis Ábalos, ha descartat posar en marxa el servei de tren d’alta velocitat de baix cost, l’AVLO, perquè en el context de la pandèmia del coronavirus, les distàncies de seguretat necessàries per evitar el contagi de la infecció faria que el tren no es pogués omplir prou per fer-lo rendible.

Ábalos ho ha dit en una compareixença al Senat, dos mesos i mig després que ja es decidís posposar l’inici del servei per la pandèmia.

«No veig que puguem plantejar un servei ‘low cost’ en un curt espai de temps», va reconèixer el ministre. «Ara mateix, amb les distàncies de seguretat que es plantegen serà complicat», va afegir. «Durant un temps, mentre la pandèmia no passi a l’oblit, l’ús del transport serà molt diferent al que estàvem acostumats», va apuntar Ábalos durant la seva compareixença al Senat.

Tots els seients ocupats

Notícies relacionades

A finals de febrer, el president de Renfe, Isaias Taboas, ja advertia que el tren havia d’anar ple de dalt a baix per fer-lo rendible, com a justificació que el plantejament inicial no preveia aturades a gaires estacions.

En la seva presentació, es va anunciar que els AVLO només donaran servei de classe turista –no hi haurà classe preferent– fet que afegeix un 20% més de places als actuals trens de la sèrie 112, fins a sumar un total de 438 seients per tren. Posteriorment, a mesura que es vagi estenent el nou servei, s’incorporaran els nous trens de la sèrie 106, amb una capacitat encara més gran, de 581 places per tren.