D'1,5 A 2 METRES

La Guàrdia Civil denuncia Iberia i Air Europa per incomplir el distanciament

Dos vols aterrats a Eivissa d'aquestes aerolínies han incomplert les normes contemplades amb l'estat d'alarma pel coronavirus

Ryanair assegura que no volarà amb els seients centrals buits

zentauroepp53209635 soc200423135850

zentauroepp53209635 soc200423135850

3
Es llegeix en minuts
Efe

La Guàrdia Civil d’Eivissa ha denunciat les aerolínies Iberia i Air Europa per incomplir la distància de seguretat entre passatgers establerta durant l’estat d’alarma en dos vols que van aterrar a l’illa

Segons han confirmat a Efe fonts oficials, el primer dels casos es va produir la setmana passada en un vol de la companyia Iberia que va arribar a Eivissa procedent de Madrid amb més de 120 passatgers

La segona acta aixecada pels agents de la Guàrdia Civil de l’aeroport va ser ahir, dimecres, a un vol de la companyia Air Europa, que unia l’illa de Mallorca amb Eivissa, i en què viatjaven més de 40 passatgers

En els dos casos, la distància de seguretat recomanada, d’entre un i dos metres, no estava garantida

Aquestes denúncies han sigut traslladades a Aviació Civil, dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, per a la seva tramitació. 

El seient central

Per la seva banda, una altra companyia, Ryanair, ja ha assegurat que no volarà amb els seients centrals buits. El conseller delegat de Ryanair, Michael O’Leary, ha advertit que l’aerolínia irlandesa de baix cost no està disposada a volar si els governs imposen que els avions deixin els seus seients centrals buits per la pandèmia del coronavirus.

En una entrevista a ‘Financial Times’, O’Leary afirma que en el cas que s’imposessin «algunes mesures de distanciament totalment ineficaces», en aquestes condicions «no tornaríem a volar».

L’executiu confessa que Ryanair ja havia informat al Govern irlandès que si planejava imposar aquesta normativa, «l’Estat haurà de córrer amb el cost de deixar aquestes files buides o, altrament, no volarem».

«No podem guanyar diners amb el 66% d’ocupació. Fins i tot si fem això, la idea del seient buit no ofereix cap garantia de distanciament social, per la qual cosa la proposta ens sembla totalment absurda», ha afegit.

L’exemple d’altres companyies

Aquestes declaracions es produeixen malgrat que altres companyies com Emirates, EasyJet i Delta als Estats Units ja han dit que planegen mantenir buits els seients intermedis com a fórmula de tornar a l’operació i fins i tot alguns governs han anunciat que ho podrien convertir en obligació.

El directiu mostra en la mateixa entrevista una perspectiva optimista per a la recuperació del sector, assegurant que l’aerolínia podria reprendre el 80% dels vols al setembre, sempre que l’activitat a Europa comenci a recuperar-se a partir de principis del mes de juliol.

O’Leary estima que l’aerolínia podria efectuar el 40% dels seus vols si els viatges es reprenen al juliol, amb una capacitat als avions del 50% al 60%. Posteriorment, augmentaria la quantitat gradualment, fins al 60% a l’agost i el 80% al setembre, abans de reduir-la 60% a la tardor, època de menor ocupació.

La seva perspectiva contrasta clarament amb la resta de la indústria de l’aviació els principals experts de la qual han pronosticat que la recuperació podria demorar-se fins d’aquí tres anys o més.

Mascaretes i control de temperatura

O’Leary considera que Europa hauria de seguir l’exemple d’Àsia i introduir mesures més «assenyades i fàcils d’aplicar», com l’ús obligatori de mascaretes en el transport i els controls de temperatura a les estacions de tren i aeroports.

Notícies relacionades

El directiu espera que, amb una vacuna eficaç contra el coronavirus, l’estiu del 2021 es recuperin els nivells de trànsit més normals.

No obstant, adverteix que era probable que l’aerolínia hagués de retallar llocs de treball aquest hivern i que mantindria la retallada salarial del 50% més enllà del mes de maig si el confinament es prolonga més temps.

‘Coronavirus avui’

Subscriviu-vos a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions