Renfe obliga a donar el nom i el número de mòbil per comprar un bitllet a partir de dilluns

L'empresa ferroviària implanta el tiquet personalitzat per poder contactar amb els viatgers en cas de necessitat per l'alerta sanitària o incidències en la circulació

zentauroepp7755052 barcelona 15 02 2008 sociedad tere amill la encargada  de la200417164440

zentauroepp7755052 barcelona 15 02 2008 sociedad tere amill la encargada de la200417164440 / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
Efe

Renfe implantarà, a partir de dilluns, el bitllet personalitzat a tots els seus canals de venda i per a tots els serveis comercials (AVE, Alvia o Euromed) i trens amb reserva de plaça, per poder contactar amb els viatgers en cas de necessitat per l’alerta sanitària o incidències en la circulació.

La situació actual davant de la crisi sanitària aconsella implantar el bitllet personalitzat com una mesura preventiva, que repercutirà en un benefici dels viatgers, les seves famílies, el personal de bord dels trens i, en definitiva, la societat, ha explicat Renfe aquest divendres en un comunicat.

Al poder contactar de forma immediata amb els viatgers se’ls podrà informar, per exemple, de si han pogut estar en contacte amb persones encomanades pel Covid-19 i es puguin posar en marxa al més aviat possible els protocols sanitaris.

Les vendes a través de la web renfe.com, l’aplicació RenfeTicketles taquilles d’estacions i la venda telefònica seran les primeres a adoptar els bitllets personalitzats i, posteriorment, s’implantaran també en agències de viatge presencials i virtuals.

Dades de contacte

Durant el procés de compra del bitllet, serà obligatori introduir-hi el número de telèfon mòbil i les dades de contacte del viatger.

D’aquesta forma, Renfe podrà contactar amb tots els passatgers que utilitzin el tren com a mitjà de transport si fos necessari i amb la celeritat més gran en cas d’urgència per motius de seguretat, incidències o canvis del servei o per motius de salut, perquè es puguin accionar els protocols adequats.

La introducció del número de la targeta de fidelització serà opcional, en cas que sigui un client que formi part del Programa +Renfe.

‘Coronavirus avui’

Subscriu-te a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions

Notícies relacionades

El tractament de les dades personals complirà totes les obligacions que imposa la normativa vigent en matèria de protecció de dades, ha assegurat Renfe.

Durant l’estat d’alarma, Renfe ha recordat que dona compliment a les recomanacions sanitàries sobre distància entre viatgers i desaconsella viatjar excepte per raons inajornables o d’extrema necessitat.