balanç econòmic
Holaluz va elevar el 28% la facturació en l'últim trimestre del 2019
La companyia elèctrica va assolir els 239.588 clients a finals de febrer

zentauroepp37317476 barcelona 16 02 2017 economia carlota pi de la empresa holal170217102126 /
L’energètica Holaluz va facturar 58,87 milions en l’últim trimestre del 2019, i va arribar als 239.588 clients a 29 de febrer. La companyia fundada per Carlota Pi, Oriol Vila i Ferran Nogué, va millorar els ingressos trimestrals el 28,1%, en relació amb el mateix trimestre del 2018. L’ebitda (benefici abans d’interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) va retrocedir fins a -1,56 milions, per l’alça de la inversió en publicitat i màrqueting.
Referent a clients i instal·lacions, des del mes d’octubre passat, Holaluz ha assolit la gestió de 1.175 instal·lacions fotovoltaiques a Espanya. En els últims cinc mesos, ha materialitzat 677 instal·lacions, 385 corresponents al quart trimestre del 2019 i 292 corresponents al gener i febrer del 2020. Aquesta última xifra situa la companyia a un ritme de 35 instal·lacions a la setmana i un creixement diari del 14% en relació amb l’últim trimestre del 2019.
L’elèctrica ha sumat 26.726 clients des de l’octubre del 2019, i assoleix una cartera total de clients de 239.588 clients a tot Espanya. D’aquests 26.726 clients, 14.346 corresponen a l’últim trimestre del 2019 i representen un creixement diari de més del 43% que el trimestre anterior. Durant aquest gener i febrer s’hi han sumat 12.380 nous clients, cosa que suposa un ritme de creixement diari del 12%.
L’equip d’Holaluz està treballant al 100% en remot des del 12 de març, abans de la declaració de l’estat d’alarma. Actualment l’equip està focalitzat en l’estudi i atenció personalitzada de tots els clients, sense deixar de banda els projectes previstos per assolir el milió de clients i les 50.000 instal·lacions fotovoltaiques a finals del 2023.
En relació amb la cartera actual, Holaluz ha identificat una pujada en el consum d’energia dels clients domèstics i una baixada en els clients de pimes que s’han vist afectats per l’estat d’alarma. En total, això suposa una baixada en les seves previsions de consum de prop d’un 20% durant aquest període.
Notícies relacionadesDes de la primera setmana del brot del Covid-19, la tecnològica va decidir posposar les inversions en màrqueting amb la intenció d’estudiar i fer seguiment de la situació. En relació amb l’equip, Holaluz manté el 100% de persones, sense prescindir de ningú i amb el mateix sou, tot i que no té previsió de créixer en noves posicions. De la mateixa manera, la companyia ha adaptat els seus equips a les necessitats actuals per afrontar la situació, i ha traspassat part de l’equip de vendes a tasques centrades, per exemple, a renovacions de contractes per a pimes o gestió de ‘lead’.
Amb totes aquestes mesures confien que l’ebitda anual no hauria de ser substancialment diferent al previst per al 2020. La companyia espera assolir el milió de clients i les 50.000 instal·lacions fotovoltaiques a finals del 2023. Holaluz va obtenir uns ingressos de 208,81 milions d’euros, un ebitda de 2,61 milions i compta amb un equip de 188 persones, tot a 30 de setembre del 2019 (tancament de l’any fiscal).
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor