DESPRÉS DEL CONFINAMENT

El creixement de les vendes al súper es moderen però continuen creixent l'11,9%

Els productes més habituals en la cistella de la compra continuen sent els llegums, l'arròs i la pasta

Els fabricants asseguren el proveïment dels articles més demandats

zentauroepp52863757 soc valencia200320131939

zentauroepp52863757 soc valencia200320131939 / MIGUEL LORENZO

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El mercat de gran consum va tornar a créixer a doble dígit en la primera setmana completa de confinament (del 16 al 22 de març), amb un creixement de l’11,9%, segons dades de Nielsen. En el marc d’una voràgine de dades captades per les empreses d’estudis i demoscòpia, les dades de Nielsen corroboren l’alça del consum a les botigues d’alimentació. El consum d’aliments, begudes i articles de cura personal i de la llar continua disparat després del rècord de la setmana del 9 al 15 de març, quan es va registrar un creixement històric del 71% davant del tancament de les escoles i l’anunci de l’estat d’alarma. No obstant, el mercat ha començat a moderar els creixements a causa que les llars ja van preveure la quarantena i van anticipar l’ompliment del seu rebost, congelador i nevera. Encara així, es van tornar a veure pujades molt notables en productes com els llegums, que segueixen sent el producte estrella i que van créixer un 77%. El mateix va passar amb l’arròs i pasta, amb un +41%; i els additius de cuina, amb un +37%.

Altres categories que van disparar les seves vendes van ser el cafè, amb un +27%, i les cerveses, amb un +22%, cosa que així comença el transvasament des de l’hostaleria pel tancament de bars i restaurants amb motiu de l’estat d’alarma.

I pel que fa a la cura de la llar, els articles que més van créixer en la primera setmana completa sense sortir de casa van ser els de neteja de la llar (+58%), les cel·luloses (+52%) i els productes de rentaplats (+50%).

D’altra banda, i una setmana més malgrat registrar-se algunes dificultats operatives per la concentració de comandes, el canal ‘online’ va tornar a créixer a doble dígit entre el 16 i el 22 de de març, concretament un 46,4% respecte del mateix període de l’any anterior.

Proveïment assegurat

Davant d’aquesta pujada de la demanda de productes de gran consum, Promarca, l’associació que engloba a fabricants d’aquest tipus de productes, va traslladar aquest dilluns un missatge de tranquil·litat a les famílies assegurant-ne el proveïment. Nestlé, per exemple, ha comunicat públicament a la seva pàgina web una informació en què garanteix una total planificació de la seva activitat per satisfer les necessitats nutricionals de totes les famílies i mascotes durant aquests difícils moments.

En el segment d’alimentació envasada, l’estudi Nielsen registra un gran increment en les vendes, amb un augment del 9,6%. Empreses com el grup conserver Calvo han volgut llançar un missatge de tranquil·litat, assegurant que les marques del grup es troben preparades per atendre la demanda, i reforçant la producció amb noves contractacions i torns de treball addicionals.

Notícies relacionades

En l’àmbit dels productes elaborats carnis, Campofrío assegura estar produint a plena capacitat per reposar els seus productes als punts de venda amb l’agilitat més gran possible. La firma assegura que ha incrementat les contractacions i s’ha ampliat el sistema de distribució, segons va indicar Paulo Soares, director general de la regió sud a Europa.

Quant a cura de la llar, Nielsen ha detectat un creixement important de paper higiènic, amb un increment del 52%. En termes generals, els productes per a la neteja de casa han experimentat un augment del 58%, i els de rentaplats, un 50%. Per la seva banda, la venda d’articles d’higiene corporal s’ha incrementat un 19%. David Taylor, CEO de Procter&Gamble (P&G), va tranquil·litzar els consumidors amb un comunicat oficial a la pàgina web del grup, en què afirmava que el subministrament està assegurat.