DAVANT DE LA SATURACIÓ

Ametller Origen obre un magatzem per multiplicar per 5 els enviaments 'online'

La cadena de distribució catalana potencia el comerç electrònic davant de l'elevada demanda

nova-nau-ametller

nova-nau-ametller

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La cadena de distribució Ametller Origen aspira a multiplicar per cinc la seva capacitat de processat de comandes ‘online’. A partir d’avui dijous, la firma catalana es reinventa i ha transformat un magatzem fins ara dedicat a subministrar producte a hotels i restaurants (canal horeca) per tramitar i preparar les comandes rebudes a través de la seva pàgina web. Al voltant de 75 treballadors de la divisió horeca, dels restaurants i de serveis a empreses passen a treballar al nou magatzem. El director general d’Ametller OrigenJosep Ametller, va confirmar que està prevista la contractació d’una trentena de treballadors la setmana que ve, procedents d’empreses de la restauració i que ha hagut de tancar després del confinament de la població.

El magatzem, situat al Pratenc (el Prat de Llobregat), compta amb uns 2.000 metres quadrats i ha sigut transformat en només cinc dies per a la preparació de la nova plataforma ‘e-commerce’. Segons Ametller, «el nou magatzem permetrà gestionar més d’un miler de comandes diàries».

Hàbits de consum

L’empresa ha detectat que amb el confinament hi ha hagut un canvi de patrons d’hàbits de consum. D’un primer moment marcat per cistelles de la compra voluminoses, amb aigua i paper higiènic, conserves i llegums i pasta seca, ja es comença a notar una transformació cap a més llegums i producte fresc.

La venda de plats preparats ha caigut el 40% i el personal dedicat a aquest tipus de productes a Ametller va haver de canviar de funcions de manera accelerada i incorporar-se al projecte ‘online’. 

Clau, concentració de l’oferta

La clau del renovat projecte d’Ametller és la concentració de l’oferta de la web a menys productes i millorar els terminis d’entrega, que s’havien disparat en els últims dies. «Abans oferíem 1.800 referències i ara n’oferirem 500, les que pensem que són fonamentals», explica el director general de la firma. La nova infraestructura permetrà millorar l’entrega a l’àrea metropolitana i algunes zones del Baix Llobregat. Un element bàsic és la reducció del temps de preparació de la comanda, que serà d’uns 10 minuts davant els 20 o 30 minuts que tarden alguns competidors.

Enviament durant tot el dia

Notícies relacionades

Una altra clau és que l’enviament podrà ser durant tot el dia, amb un compromís més gran d’entrega i més flexibilitat per als transportistes. El fet que les famílies siguin a casa és un avantatge per a aquesta concepció en comptes de la ja habitual de franges horàries que en l’actual situació de saturació és difícil de complir.

Els enviaments es faran de manera indiferent des dels punts de venda pròxims al client o des del nou magatzem. En paral·lel, la plataforma tècnica permetrà l’entrega a domicili des de les botigues situades en altres zones de Catalunya, amb un transportista de repartiment assignat a cada botiga. Aquesta mesura començarà a ser realitat a Vilanova i la Geltrú aquest divendres.