PEL CORONAVIRUS

Correus redueix l'activitat al mínim

Correus diu que treballa presencialment el 22% de la seva plantilla per garantir el servei postal públic

correosok

correosok

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Correus ha informat que actualment treballa de forma presencial un 22% de la seva plantilla total, uns 11.640 treballadors, el «volum mínim imprescindible» per garantir la prestació del servei postal públic. La companyia assegura que des que es va decretar l’estat d’alarma per lluitar contra el coronavirus va posar en marxa un protocol per, d’una banda, garantir el servei postal bàsic públic «amb el personal mínim imprescindible» i, alhora, «protegir de manera prioritària la salut d’aquests treballadors i els clients». Alguns centres de treball s’han hagut de tancar per l’aparició de casos de coronavirus. Una treballadora de Correus a Catalunya va morir la setmana passada.

En virtut d’aquest protocol, Correus indica que la setmana passada, la primera de l’estat d’alarma, van treballar presencialment una mitjana diària d’11.640 persones entre les seves diferents tasques i instal·lacions, és a dir en oficines postals, repartiment, centres logístics, oficina de canvi de Barajas i seus administratives de tot Espanya.

Aquest volum de llocs de treball representa el 22% de la plantilla total de l’empresa postal pública, que, amb 53.041 empleats, és una de les que té més treballadors del país.

Durant aquesta setmana passada, Correus ha atès a la xarxa de 2.400 oficines postals que té distribuïdes pel país a un total de 72.000 clients, cosa que implica una caiguda del 76% respecte als 300.000 que solen suposar una setmana habitual.

El gruix de les operacions realitzades en aquestes oficines van correspondre a enviament de diners mitjançant girs postals, servei que ha elevat un 7,3% la demanda respecte a l’habitual, i l’enviament de paquets entre particulars (l’anomenat ‘paquet blau’, per a enviaments nacionals de fins a 20 quilos). Es tracta de dos serveis considerats públics.

Correus ha reduït a tres hores l’horari d’obertura d’aquestes oficines (entre les 9.30 i les 12.30 hores) i recorda als clients que, en línia amb les disposicions del Govern, «han de restringir els seus desplaçaments a les oficines postals només per a les gestions realment necessàries».

A més, assegura que s’estan aplicant en aquestes instal·lacions «tots els protocols dictats per les autoritats sanitàries quant a mantenir la distància entre persones i rentat de mans dels empleats».

Pel que fa a les tasques de repartiment que realitzen els carters, Correus insisteix que «està operatiu el personal estrictament imprescindible per prestar el servei postal públic obligatori», l’«únic que s’està deixant», segons recalca l’empresa.

En aquest cas, també s’ha reduït, de manera que només es deixa als matins en dies laborals, i s’ha suspès el torn de tarda i el repartiment en dissabtes.

A més, s’ha modificat l’operativa d’entrega per eliminar el contacte entre persones i s’ha suspès la recollida de firmes a través dels dispositius electrònics PDA.

PROTOCOL SANITARI

En un comunicat, Correus va insistir que totes les seves activitats es desenvolupen seguint les instruccions donades pel Ministeri de Sanitat, per preservar la salut dels treballadors i clients.

Així mateix, indica que quan s’ha detectat un cas o possible cas de coronavirus (confirmat, possible o probable, segons la classificació de Sanitat) en un centre de treball, s’està aplicant el protocol establert.

Notícies relacionades

En concret, es procedeix a decretar quarantena per a tots els treballadors, al tancament i desinfecció de l’espai físic i la seva posterior reobertura amb un equip de treballadors diferent per preservar la prestació del servei postal públic.

La companyia postal pública «va agrair» la «responsabilitat» de tots els seus treballadors, ja que, «estan demostrant dia a dia el seu compromís amb la prestació del servei postal públic en aquests moments crítics per a la societat espanyola».