EFECTES DEL CORONAVIRUS
IAG retarda el relleu entre Willie Walsh i Luis Gallego pel coronavirus
El grup anuncia una reducció dels seus costos en la seva operació i no dona previsions de benefici per al 2020
El hòlding, que reduirà un 75% la seva demanda l'abril i el maig, reconeix suspensions de contractes

El turisme s’ha parat a Espanya. L’impacte del coronavirus s’ha desplomat la demanda de trànsit aeri. El hòlding IAG, que engloba aerolínies com ara Vueling, Iberia, British Airways i Air Lingus, ha anunciat aquest dilluns la posada en marxa de tota una sèrie de mesures per afrontar aquesta situació extraordinària. Entre elles, que Luis Gallego continuï al seu lloc com a conseller delegat d’Iberia «per liderar la resposta a Espanya» i que Willie Walsh segueixi com a conseller delegat del grup.
«En el context del Covid-19, Willie [Walsh], Luis [Gallego] i el consell d’administració d’IAG han decidit que l’estabilitat directiva en tot el grup ha de ser una prioritat a curt termini», ha exposat en un fet rellevant el president d’IAG, Antonio Vázquez. La mesura, en vista del comunicat, és transitòria fins que finalitzi «aquest temps desafiador», però no és l’única. IAG ha adoptat una sèrie de decisions destinades a reduir les despeses operatives i millorar el flux de caixa fins que finalitzi la crisi.
El hòlding deixarà a terra avions excedents, reduirà i diferirà inversions, retallarà despeses no essencials de TU (tecnologia) així com costos que no estiguin relacionats amb el programa de ciberseguretat, congelarà el reclutament i la despesa discrecional, implementarà opcions de vacances voluntàries no pagades, suspendrà temporalment contractes de treball –com va avançar EL PERIÓDICO– i reduirà les hores de feina.
Un 75% menys de capacitat
Fins ara, IAG ha suspès els seus vols a la Xina, ha reduït capacitat en les rutes a Àsia, ha cancel·lat totes les seves operacions amb procedència o destinació a Itàlia, a més d’efectuar diversos ajustaments a la seva xarxa. Però l’anunci de Donald Trump que restringeix l’entrada de ciutadans europeus als Estats Units o la restricció dels viatges a destinacions com l’Argentina, Xile, l’Índia i el Perú ampliaran les reduccions.
La capacitat, en termes de seients-quilòmetres disponibles, en el primer trimestre de 2020 s’espera que es redueixi al voltant d’un 7,5% en comparació amb l’any passat. Per a l’abril i el maig, el grup planeja reduir la capacitat en almenys un 75% en comparació amb el mateix període del 2019. No obstant, la companyia reconeix que la «incertesa» sobre l’impacte del virus no permet a IAG establir perspectives de benefici per a l’any 2020.
- Fenomen urbà La irrupció de les macrocuines alarma els veïnats de Barcelona
- Guia pràctica 12 consells per abans, durant i després de rebre la vacuna contra la Covid-19
- Mesures del Procicat per la Covid-19 Catalunya obrirà els centres comercials de dilluns a divendres
- UN PASSEIG PEL TEMPS La Barcelona oblidada: ‘tour’ per llocs en ruïnes
- COBRAMENTS SENSE DECLARAR El rei Joan Carles I paga més de quatre milions d’euros a Hisenda en una segona regularització
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- 40è aniversari del fracàs del cop d’Estat El Rei reivindica el paper del seu pare el 23-F i anima a protegir la democràcia
- NOVA LEGISLATURA El PSC presenta un pla per aïllar Vox al Parlament
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿Està a favor de convocar manifestacions el 8 de març?