ACOMIADAMENTS
Ford proposa un ERO de 400 persones a Almussafes
La companyia justifica la mesura en una baixada estructural de la producció a la fàbrica valenciana
Els sindicats demanen que es garanteixi el futur de la planta, però temen estar pitjor d'aquí un any

Un operari, a la planta de Ford d’Almussafes (València). /
L’horitzó de la factoria valenciana de Ford a Almussafes es complica. La direcció va plantejar aquest dimarts als sindicats un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) d’extinció que afectaria 400 treballadors i el pròxim dia 10 de març es començarà a negociar. Actualment treballen a la planta unes 7.400 persones.
La direcció va justificar la seva proposta en la baixada de producció, que xifren en cent vehicles diaris i s’ha mostrat disposada a acordar la mesura.
Carlos Faubel, president del comitè d’empresa, va assegurar a EL PERIÓDICO que esperaven algun ajustament, però no ho esperàvem així». L’últim any s’havien pactat quatre expedients de regulació temporals per esquivar un primer descens de cent vehicles. «Ara en són cent més i creuen que es mantindran en el temps. La xifra d’afectats és elevada i ens complicarà buscar solucions», va avançar.
Malgrat tot, mantenen l’ànim constructiu. «El que volem és comprometre la direcció a què no hi hagi una solució traumàtica, creiem que hi ha marge per negociar, però hi ha d’haver una bona predisposició», va explicar.
Futur incert
Al cop per l’anunci s’uneix la sensació que pot no ser l’últim: «No ho sé, ara mateix sembla que l’any que ve o l’altre estarem en una situació molt complicada. No crec que d’aquí un any estiguem millor», va assenyalar. «No podem negar l’evidència dels descensos de producció, però volem continuar tenint futur», va reclamar.
El president del comitè va assenyalar que això passa perquè se’ls assigni el muntatge de motors híbrids, però també que s’instal·li una planta de fabricació de bateries i no només d’acoblament com s’ha promès. «Però Ford no revela el pla estratègic que pot tenir», va lamentar.
L’anunci de la presentació de l’ERO arriba un mes i mig després que el president de Ford Europa, Stuart Rowley, visités la planta i el president de la Generalitat, Ximo Puig. Després de la trobada, va anunciar una inversió de 42 milions a la planta, la meitat dels quals aniran a la planta de muntatge de bateries i deu per a la producció del Kuga, el model estrella d’una fàbrica a la qual se li van assignar dos nous models híbrids.
Posició d’Estat
Notícies relacionadesFaubel va avançar que «no serà només Ford, hi ha un canvi en la mobilitat i un descens de la producció i són dos grans reptes que ha d’assumir una indústria que ocupa molta gent a Espanya».
De fet, Faubel va reclamar una posició d’estat. «Nosaltres ens mourem a Ford, però hauria de moure’s el conjunt de l’Estat. Ho hem vist a França amb Renault o a Alemanya que s’ha mogut per instal·lar fàbriques de bateries. El tren s’està enlairant i cal pujar-hi», va assenyalar.
- Accident de muntanya Mor un alpinista de Terrassa i la seva companya resulta ferida greu als Alps suïssos
- Medioambiente El burro catalán, aliado inesperado en la prevención de incendios forestales
- Playas Ametlla de Mar cierra sus playas por la aparición de una "mancha blanca y viscosa"
- Turisme rural Horta de Sant Joan (Terra Alta) alerta de la saturació de l'espai natural de les Olles i reclama la implicació de la Generalitat
- Pronòstic actualitzat Nova actualització d’Aemet: l’onada de calor s’allargarà fins dijous i deixarà màximes de fins a 43 graus a Espanya