inversió contra l'epidèmia
El BM mobilitza 12.000 milions de dòlars per combatre el coronavirus
La finalitat és ajudar els països que afronten els impactes econòmics i de salut del coronavirus, alhora que creix la preocupació per la seva expansió global
zentauroepp52590927 coronavirus clinic200303093735 /
El president del Banc Mundial (BM), David Malpass, ha anunciat avui la mobilització de 12.000 milions de dòlars per ajudar els països que afronten els impactes econòmics i de salut del coronavirus, alhora que creix la preocupació per la seva expansió global.
«Estem treballant per oferir una resposta ràpida i flexible basada en les necessitats dels països en desenvolupament a l’hora d’encarar l’expansió del Covid-19», va dir Malpass en una conferència telefònica per donar a conèixer el paquet de finançament.
El president del BM va remarcar que inclou «assessoria de mesures de finançament d’emergència i assistència tècnica», entre les quals hi ha l’enfortiment, la vigilància, la formació de treballadors sanitaris i afavorir l’accés a tractament per als més pobres.
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha informat avui que el nombre de casos totals de coronavirus al planeta ascendeix a 88.948, dels quals 80.174 corresponen a la Xina, epicentre del brot, i 8.774 a la resta del món. El 80% d’aquests últims es concentren en només tres països: Itàlia, l’Iran i Corea del Sud.
Fins al moment, el Covid-19 ha causat 2.915 morts a la Xina i 128 fora d’aquest país, és a dir, 42 i 24 més que ahir.
Armènia, la República Txeca, la República Dominicana, Luxemburg, Islàndia, Indonèsia i Espanya van ser els nou països que n’han anunciat avui un o més casos, i han elevat a més de 60 el total de nacions afectades.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
- El Govern defensa l’IRTA-CReSA La Generalitat reitera que no hi ha «cap indici» que el brot de pesta porcina sortís d’un laboratori
- Hostaleria Abaixa la persiana el restaurant de Pep Guardiola: últims dies
- Pla del Govern Catalunya renovarà 20 barris degradats amb una inversió total de 412 milions
