reunió
L'FMI i el Banc Mundial faran la reunió de primavera de manera virtual pel coronavirus
Les institucions decideixen cancel·lar la trobada presencial per preservar «la salut i la seguretat» dels participants
kristalina-georgieva-efe
Nou efecte del coronavirus. El Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial han decidit desconvocar l’assemblea de primavera que s’havia de celebrar a Washington de manera presencial i es durà a terme de manera virtual.
La directora gerent de l’FMI, Kristalina Georgieva, i el president del Banc Mundial, David Malpass, han emès un comunicat conjunt en el qual vinculen aquesta decisió a la preocupació provocada pel coronavirus. Els equips de les dues organitzacions treballen en un pla conjunt «per adaptar l’assemblea de primavera del 2020 de l’FMI i del Banc Mundial a un format virtual».
Les institucions financeres mostren preocupació pel desenvolupament del virus i «la tragèdia humana que l’envolta». «El nostre objectiu és servir els nostres membres alhora que assegurem la salut i seguretat dels participants en les reunions», expliquen.
L’assemblea de primavera de l’FMI i el BM, prevista per al 17 i 19 de març a Washington, reuneix prop de 10.000 participants entre funcionaris dels 189 països membres, empresaris, representants de la societat civil i periodistes.
«Estem totalment compromesos a mantenir un diàleg productiu amb els nostres accionistes i farem servir les nostres capacitats de connexió tècniques i virtuals al màxim per sostenir les consultes essencials amb els nostres països membres», van afegir.
Aquest dilluns, en un altre comunicat, Georgieva i Malpass van dir estar «a punt» per ajudar a encarar «la tragèdia humana i els desafiaments econòmics» del coronavirus, amb tots els «instruments disponibles».
Notícies relacionades“We remain fully committed to maintaining a productive dialogue with our stakeholders and will leverage our IT-related and virtual connection capabilities to the fullest to hold our essential policy consultations with the membership. We will also continue to share IMF and World Bank analyses. With this adapted format, we are confident that our member countries will be able to effectively engage on pressing global economic issues at these Spring Meetings.”
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- La nit més màgica Reis i nens desafien el fred en la cavalcada
- Projecte truncat Javier Gutiérrez, frustrat després de la cancel·lació de la sèrie sobre Amancio Ortega a Prime Video que havia de protagonitzar: «Potser va interessar conservar el seu anonimat»
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Mobilitat al voltant del temple Barcelona pagarà 10 milions d’euros per ampliar voreres i pacificar el trànsit entorn de la Sagrada Família
- SORTEIG DE REIS Un restaurant de menú regentat per una família xinesa dona el primer premi del Nen a Sabadell
- Fortuna al Fort Pienc L’exagerada sort del Manuel: un dècim del segon premi del Nen comprat a última hora a Barcelona
- Sorteig de Reis El 6703, primer premi del Nen, repartit en més de 50 ciutats de tot Espanya, 11 a Catalunya
