comerç electrònic

Amazon consolida el seu paper com a intermediari de pimes a Espanya

Unes 1.350 empreses van superar els 500.000 dòlars en vendes l'any passat a través del gegant del comerç electrònic

La filial de la companyia nord-americana pretén enfortir les relacions amb les pimes per evitar el creixement d'Aliexpress

zentauroepp41066330 amazon200213132739

zentauroepp41066330 amazon200213132739 / Emilio Naranjo

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Unes 1.350 empreses espanyoles ja facturen més de mig milió de dòlars a través d’Amazon. Segons la multinacional nord-americana, unes 350 empreses ja han superat la barrera psicològica del milió de dòlars de vendes al ‘market place’. 

Un miler de firmes van vendre per valor de més de 500.000 dòlars el 2019, i això fa que les petites i mitjanes empreses siguin un mercat cada vegada més important per a Amazon, precisament en uns moments en què el gegant asiàtic Alibaba estava intentant captar pimes en el seu ecosistema de vendes. La crisi de les importacions xineses pel coronavirus podria afectar de manera important les vendes d’Aliexpress, cosa que la filial espanyola d’Amazon està disposada a aprofitar. Segons Amazon, més de 6.000 pimes espanyoles van superar els 100.000 dòlars (89.892 euros) en vendes a les botigues d’Amazon l’any passat. 

Actualment, més de 8.000 pimes espanyoles venen a Amazon, i més del 75% exporten els seus productes a clients, principalment a Europa i alguns a tot el món. El 2018, les petites i mitjanes empreses amb seu a Espanya van arribar a un rècord d’exportacions de més de 400 milions d’euros, un 50% més que l’any anterior.

«Més de la meitat dels articles que es venen a les botigues d’Amazon són de petites i mitjanes empreses, per la qual cosa el nostre èxit està profundament lligat al seu èxit», ha destacat el responsable d’Amazon Marketplace a Espanya, Ryan Frank. «Amb les inversions que estem fent, estem donant a les petites empreses a Espanya eines i tecnologia poderoses per ajudar-les a arribar a centenars de milions de clients i construir marques d’èxit», ha afegit. Amazon calcula que ha invertit l’últim any uns 15.000 milions de dòlars en la millora de serveis per a la gestió d’inventaris i control de vendes. També en la millora dels temps d’entrega. 

Notícies relacionades

A tot el món, gairebé 225.000 pimes van superar els 100.000 dòlars (89.892 euros) en vendes a les botigues d’Amazon el 2019, davant els gairebé 200.000 dòlars (179.742 euros) el 2018, i més de 140.000 dòlars (125.819 euros) el 2017.

Segons Amazon, les petites i mitjanes empreses que venen a les seves botigues han creat 1,6 milions de llocs de treball a tot el món. A Espanya, les 8.000 petites i mitjanes empreses que venen a través d’Amazon Marketplace van donar feina a 10.000 persones el 2018. A Espanya es van formar l’any passat més de 3.000 pimes per vendre a Amazon i fer créixer els seus negocis.