Retallades

Els acomiadaments d'Airbus afectaran 370 persones a Madrid i 260 a Andalusia

El Govern central es reuneix amb les comunitats per «coordinar actuacions» sobre la presència d'Airbus a Espanya

airbus

airbus / Francois Mori (AP)

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El pla de reestructuració d’Airbus a la divisió de Defensa i Espai a Espanya afectarà 370 empleats a Madrid i 260 treballadors a Andalusia. Així ho ha confirmat aquest dimarts el fabricant aeronàutic europeu al comitè intercentres, després de l’anunci fa unes setmanes d’un pla d’acomiadaments a nivell internacional que afectaria 630 persones a Espanya.

En concret, en el cas madrileny, la retallada afectarà 275 llocs de treball a la planta de la companyia a Getafe, 72 a Barajas i 23 a les subsidiàries Crisa (espai) i Cassidian, segons han informat fonts sindicals. A Andalusia, la retallada plantejada per l’empresa afecta 116 llocs de treball a la factoria de Tablada (Sevilla); 100 a la de San Pablo (Sevilla) i 44 a la fàbrica de CBC a El Puerto de Santa María (Cadis).

Airbus va anunciar fa unes setmanes l’acomiadament de 2.362 persones a tot el món en una reestructuració que es durà a terme fins a l’any 2021. Entre els motius al·legats per l’empresa per realitzar l’esmentat ajustament destaca que les comandes no s’han ajustat a la previsió, és a dir, hi ha oferta d’aeronaus per sobre de la demanda. A més, l’entrada de nous competidors i la crisi dels avions 737 Max de Boeing tampoc hi ajuda.

El president del comitè d’empresa intercentres, Fran San José, ha explicat a aquest mitjà que per a ells «no ha canviat res» respecte a l’anterior escenari i la concreció més gran no és sinó sinònim «que l’alarma augmenta» a cada una de les plantes. Els treballadors continuen «rebutjant» el plantejament de l’empresa respecte a la reestructuració i demanen una taula de negociació tripartida amb el Govern central per fer viable la situació actual, però també la viabilitat del sector en el futur.

Coordinar actuacions

Notícies relacionades

«Airbus no és una empresa qualsevol, és una empresa singular pel seu pes, que és el 70% del sector aeronàutic a Espanya, i per la seva singularitat, perquè els estats hi tenim participació», ha explicat el secretari general d’Indústria i de la Pime, Raúl Blanco, després de reunir-se amb els consellers d’Economia de la Junta d’Andalusia, de la Junta de Castella-la Manxa i de la Comunitat de Madrid per «coordinar actuacions». 

Segons les seves paraules, l’objectiu és que Espanya sigui el 2030 «un dels únics països del món amb capacitat integral per dissenyar, fabricar i comercialitzar un avió a nivell mundial». «Això implica plena responsabilitat i capacitat del Govern d’Espanya davant de l’empresa, però volem que això vagi acompanyat també de les comunitats autònomes», ha afegit.