AUTOMOCIÓ
La patronal de l'automòbil reclama el recolzament del Govern al seu pla 2020-2040
Els representants dels fabricants es reuneixen amb el president Pedro Sánchez i els ministres d'Indústria, Transició Ecològica i Transport
Presenten el seu pla a 20 anys que proposa crear 1,5 milions de llocs de treball per al qual es requerirà una inversió empresarial de 54.000 milions d'euros
anfac-sanchez /
El sector de l’automòbil a Espanya necessita amb candeletes que el Govern mostri de veritat les seves cartes per evitar caure en un crisi profunda. Tot i que, evidentment, no pot esperar fins al maig. No. «Hem de començar a treballar ja, en els primers 100 dies del 2020», etziben des de la patronal dels fabricants a Espanya.
És per això que ahir el president d’Anfac, José Vicente de los Mozos, es va reunir amb el president del Govern, Pedro Sánchez, i tres dels seus ministres –Indústria, Transició Ecològica i Transport– per presentar-li el full de ruta de l’associació per fer front a la transició cap a la descarbonització del sector.
«No hem anat a demanar un pla PIVE sinó a parlar de mesures estratègiques. A Espanya hem de definir quin és el model de mobilitat que volem», va explicar De los Mozos en una roda de premsa en la qual ha evitat pronunciar-se sobre un possible impost al dièsel a l’assegurar que l’Executiu «està treballant en una fiscalitat adequada per al sector». Però afegeix que «no hem anat a demanar mesures sinó a donar la nostra visió sobre el 2040».
Dièsel, sí, però menys
Una visió en la qual el dièsel continuarà tenint presència en les vendes el 2040 –en els camions–, però serà ‘residual’ en el cas dels vehicles (5% davant el 27% actual) per deixar pas als elèctrics, híbrids i híbrids endollables (60%), el gas (15%) i l’hidrogen (20%). Per la seva part, en el cas del camió pesat tindrà una presència del 20%, mentre que hidrogen i gas en tindran més del 35% cada un.
Dins d’aquest pla, el futur ‘ecosistema’ de la mobilitat passarà a 310.000 milions d’euros el 2040 (dels 210.000 milions d’euros actuals) i crearà fins a 1,5 milions de llocs de treball nous gràcies als nous serveis de mobilitat compartida o autònoma, la gestió de dades o els nous components de ‘software’, segons el document elaborat per KPMG per a l’associació que han entregat als membres de l’Executiu.
Notícies relacionadesPerò per assolir aquestes xifres, el sector requerirà 54.000 milions d’euros d’inversió empresarial, dels quals el 25% procediran de les fàbriques amb la indústria 4.0, el 25% de les infraestructures elèctriques, el 17% del ‘software’, el 18% de les infraestructures tecnològiques i el 13% dels nous components.
No fer res suposaria una pèrdua del 2% del PIB (21.165 milions) i una reducció del 8% de l’ocupació de la indústria. «Necessitem una política industrial que recolzi la inversió i la flexibilitat laboral, que redueixi els costos logístics i els costos energètics», ha afegit De los Mozos.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)