ofensiva

Foment llança una campanya publicitària contra la pujada d'impostos a Catalunya

La patronal catalana afirma rotunda: «Ja n'hi ha prou de pujar impostos» i defensa una fiscalitat de progrés»

52149385 601

52149385 601

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Foment del Treball ha decidit passar a l’ofensiva. Després d’exigir infructuosament que la Generalitat aparqui el seu pla d’apujar impostos inclòs en el projecte de Pressupostos del 2020 que s’està tramitant al Parlament, ha optat per iniciar una campanya publicitària.

En una iniciativa amb escassos precedents, la patronal presidida per Josep Sánchez Llibre, ha contractat els serveis de Roman per publicar el pròxim dilluns anuncis de pàgina en què és contundent: «Ja n’hi ha prou de nous i més impostos», afirma. El lema que fa servir l’entitat és «per una fiscalitat de progrés».

L’organització empresarial, que porta denunciant els plans del Govern des de l’acord entre ERC i els Comuns, al qual després es va sumar el conjunt del Govern, denuncia l’augment de la taxa turística, la pujada del 25% de l’impost sobre el sucre, l’augment de la fiscalitat dels vehicles o la pujada de l’IRPF i l’impost de successions entre pares i fills.

Notícies relacionades

Alhora, Foment aprofita per donar a conèixer el públic en general 12 propostes «per a una fiscalitat de progrés». Entre aquestes destaquen la supressió de l’impost del patrimoni que en comunitats com Madrid no s’exigeix; un pla per reduir l’economia submergida, afavorir el finançament de les empreses o baixar el tipus de l’IVA reduït i superreduït «de les activitats bàsiques».

Altres mesures consisteixen a baixar l’IRPF en tots els trams, així com les cotitzacions socials «a càrrec dels ocupadors a mesura que millori la recaptació per l’augment de l’ocupació i deixar de crear impostos nous, ja que «Catalunya és la comunitat autònoma amb més tributs propis: 18 en total».