assegurances

VidaCaixa guanya un 20% més gràcies al creixement del negoci

La companyia intentarà superar el resultat aquest any malgrat els baixos tipus «estructurals»

Vista de la seu a Barcelona de VidaCaixa.

Vista de la seu a Barcelona de VidaCaixa. / EFE / ANDREU DALMAU

2
Es llegeix en minuts
P. Allendesalazar

Vidacaixa, companyia d’assegurances de vida i estalvi a llarg termini del grup La Caixa, va guanyar 795 milions d’euros l’any passat, un 20% més. El seu director general, Javier Valle, ha afirmat aquest dimecres que es tracta d’uns resultats «extraordinaris», ja que han sigut obtinguts en un «entorn difícil» pels baixos tipus d’interès impulsats pel Banc Central Europeu (BCE) per combatre la desacceleració. Un situació de política monetària que, ha advertit, és «bastant estructural» i malgrat la qual la companyia «provarà de superar» el 2020 el resultat de l’exercici passat. «Estem en un negoci que juga a favor per la demografia», ha subratllat.

La millora del benefici es va deure a diversos factors. La bona evolució del negoci li va permetre incrementar els ingressos de la seva activitat bàsica un 9%, fins als 788 milions d’euros. Les prestacions (tant per conceptes assegurats com ara mort o invalidesa, com pel pagament de pensions privades en forma de capital o renda) van baixar un 10%, fins als 3.954 milions, per un efecte estadístic, ja que el 2018 van vèncer productes d’estalvi rellevants.

A més, els resultats extraordinaris van créixer el 46%, fins als 344 milions, gràcies a l’aportació de la seva participada SegurCaixa Adeslas i a unes plusvàlues extraordinàries de 130 milions aconseguides després d’ajustar els passius i actius del seu balanç. En canvi, les despeses van augmentar el 12%, fins als 121 milions, per l’increment de la inversió en creixement i en el desenvolupament de plataformes tecnològiques a Portugal, on també opera. La ràtio de capital es va situar en el 169%, amb un superàvit de 1.497 milions.

Més recursos

Notícies relacionades

L’empresa va obtenir 12.060 milions entre primes d’assegurances i aportacions a instruments d’estalvi el 2019, amb un increment de l’11,7%. Valle ha afirmat que els productes garantits no són viables en l’entorn de tipus actual i que la firma està portant els seus clients cap a altres de més rendibles i amb una mica més de risc, tot i que delimitat al seu perfil. El creixement en el nombre de clients (2%, fins als 5,2 milions) i, sobretot, la rendibilitat dels seus productes lligats a la situació dels mercats li va permetre incrementar en un 10,7% els recursos gestionats, fins als 93.011 milions.

La companyia ha destacat que continua liderant el mercat d’assegurances espanyol, amb una quota de mercat del 13,4%, i el de plans de pensions, amb un 25,5%. A Portugal és la tercera, amb un 11,9% i un 14,2%, respectivament. També ha remarcat que els seus plans de pensions van obtenir una rendibilitat mitjana l’any passat de l’11,44% davant el 10,08% del mercat, i que han aconseguit també batre la mitjana dels competidors i la inflació a tres, cinc i deu anys. 

Temes:

Assegurances