PREUS A L'ALÇA
La inflació puja a l'1,1% al gener, tres dècimes més, per l'electricitat
L’índex de preus de consum (IPC) es va situar en l’1,1 % en taxa interanual al gener, tres dècimes més que al desembre, a causa del repunt dels preus de l’electricitat, el gasoil per a calefacció i el peix, segons publica aquest divendres l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’IPC torna així a situar-se per sobre de l’1% per primera vegada des de l’abril del 2019, i posa fi, així, als febles avenços registrats des d’aleshores, el maig (0,8%), juny (0,4%), juliol (0,5%), agost (0,3%), setembre (0,1%), octubre (0,1%), el novembre (0,4%) i desembre (0,8%).
L’INE ha confirmat la dada avançada el 31 de gener, que dona un repunt dels preus impulsat pel grup de vivenda (en què s’inclou l’electricitat), ja que, tot i que la seva taxa cau un 3,5%, aquest descens és un punt i mig inferior al registrat al desembre.
Notícies relacionades
La redacció d’EL PERIÓDICO està treballant en aquests moments per ampliar aquesta informació, que passarà a actualitzar d’aquí uns minuts. Si voleu rebre al mòbil alertes sobre aquesta notícia o d’altres, us podeu descarregar les aplicacions per a Android o IOS.
Per rebre cada dia al correu electrònic les notícies, reportatges i articles d’opinió publicats a elperiodico.com, doneu-vos d’alta als nostres butlletins informatius. També us podeu subscriure per consultar ‘online’ l’edició impresa o rebre-la diàriament a casa, així disfrutareu de tots els avantatges i descomptes de pertànyer al Club del subscriptor d’El Periódico, el Club eP!
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern