Responsabilitat social corporativa

Debeuckelaere (Bacardi): «Formar 'bartenders' és positiu per al nostre negoci»

La multinacional de begudes alcohòliques beca 18 joves perquè es converteixin en coctelers

El programa ha sigut batejat com 'Shake your future' i compta amb el recolzament de l'European Bartender School i de Barcelona Activa

zentauroepp51989569 barcelona 27 01 2020  encuentro con el president de bacard  200128115209

zentauroepp51989569 barcelona 27 01 2020 encuentro con el president de bacard 200128115209 / ANGEL GARCIA

1
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Ha hagut de passar més d’una dècada, però la taxa d’atur a Espanya ha tornat a nivells precrisi. No obstant, l’atur continua sent un problema molt real per a alguns sectors de la població. És el cas dels menors de 25 anys, el 30,5% dels quals no pot accedir a una ocupació encara que ho vulguin. Si, a més, aquests joves disposen de poca –o cap– formació, les dificultats per trobar una feina augmenten exponencialment.

«El problema de l’atur juvenil existeix a tot Europa, però és especialment greu a Espanya. Per això hem decidit que Barcelona sigui una de les primeres ciutats on duem a terme aquest programa de formació», explica Francis Debeuckelaere, president de Bacardi Europa, durant la presentació del programa ‘Shake your future’  per formar joves com a ‘bartenders’ i coctelers.

La primera edició de ‘Shake your future’ es va dur a terme el 2018 com una versió pilot per enfrontar el problema de l’atur juvenil als voltants de les oficines de Bacardi a París. Aquest any el programa ha repetit a França i s’ha estès també a Espanya i Itàlia. «L’objectiu és portar ‘Shake your future’ a 12 ciutats de tot el món i formar 1.000 bartenders els pròxims 4 anys», assegura Debeuckelaere.

Doble objectiu

Notícies relacionades

‘Shake your future’ és una acció que s’emmarca en l’estratègia de responsabilitat social corporativa de Bacardi. «Som una empresa de capital familiar i volem tornar a la societat una part del que ens ha donat», insisteix el directiu. No obstant, el president per a Europa de la multinacional de begudes alcohòliques també destaca que formar professionals de la cocteleria és beneficiós per a la seva companyia. «El 80% dels nostres productes es consumeixen en moments de lleure fora de la llar, per això és molt important comptar amb ‘bartenders’ ben preparats».

La primera edició del programa a Barcelona comptarà amb 18 participants d’entre 20 i 30 anys que realitzaran un curs de 100 hores repartides en 4 setmanes a l’European Bartender School de la capital catalana. El preu de mercat d’aquests estudis és d’uns 2.000 euros per alumneBarcelona Activa ha col·laborat amb la iniciativa aprofitant la capil·laritat de les seves oficines d’ocupació a la ciutat per donar a conèixer el programa entre el màxim nombre de joves possible.